2016. november 24., csütörtök

Mentás-joghurtos csicseriborsó tál



A fűszerezésnek köszönhetően nagyon érdekes,izgalmas egytálételt készítettem csicseriborsóból. Valódi ízbomba, könnyen elkészíthető, és egészséges. Picit olyan indiai típusú étel, ajánlom mindenkinek, aki szereti a merész, csípős ízeket :)

Hozzávalók 2 személyre:

  • 40 dkg csicseriborsó (konzerv)
  • 8 dkg kuszkusz
  • 1 kígyóuborka
  • 1 nagy paradicsom
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 2 cikk fokhagyma
  • fél citrom
  • 1 evőkanál kókuszzsír (v olívaolaj)
  • fél teáskanál koriandermag
  • negyed-negyed teáskanál kurkuma és fahéj
  • 4-5 szem egész zöldbors
  • menta és petrezselyemzöld
  • 1 kis doboz natúr joghurt (150 g)
  • kevés olívaolaj
Elkészítése:

  • A kuszkuszt egy tálikóba szórjuk, picit megsózzuk, és felöntjük annyi forró vízzel, amennyi kb két ujjnyira ellepi. Lefedjük, és néhány percig állni hagyjuk.
  • Serpenyőben megpirítjuk az apróra vágott lilahagymát.
  • A fűszereket (koriander, zöldbors, fahéj, és fokhagyma) egy mozsárban pépesre kavarjuk.
  • Hozzáadjuk a hagymához, összepirítjuk, majd beleszórjuk a kis kockára vágott paradicosmot, és kavargatjuk, amíg a paradicsom összeesik. Ekkor hozzáadjuk a lecsöpögtetett, és hideg vízzel leöblített csicseriborsót, illetve a kurkumát. 
  • 2-3 percig kavargatva összeforraljuk, majd sóval, és tetszés szerint citromlével ízesítjük.
  • Az uborkát megmossuk, és tetszés szeritni nagyobb kokckára felvágjuk. A zöldfűszereket felaprítjuk.
  • A kuszkuszt villával fellazítjuk, felkavarjuk, és egy tálban összekavarjuk a fűszerek felével. Mellé halmozzuk a csicseriborsó ragut, az uborkát, megszórjuk a maradék fűszerekkel, meglocsoljuk olívaolajjal, joghurttal, így tálaljuk.
  • Tipp: Kínáljunk mellé teljes kiőrlésű lisztből készült nachost, mártogatni. 

Nachost én ebből a lisztből készítettem, kevés víz, néhány csepp olaj, és pici só hozzáadásával. Keményre gyúrtam a tésztát, majd papírvékonyságúra kinyújtottam, és grill serpenyőben szárazon oldalanként kb 1 perc alatt megsütöttem. Ezután felvágtam háromszögekre.

Nincsenek megjegyzések: