2015. december 26., szombat

Vega-bolognai teljes kiőrlésű spagettivel



A bolognai spagetti családunk nagy kedvence, de ritkán készítem, mert nem tartozik az egészséges ételek közé. Mivel gyermekeim gyakran kérnek spagettit, próbáltam hasonló ételt összehozni, mint a bolognai. Olyant, mely ízben hasonlít, de összetételében teljesen más. Így került hús helyett lencse, mellé pedig teljes kiőrlésű tészta. Vigyáztam a fűszerezésre, mert ennél az ételnél ez kulcsfontosságú. 
Kíváncsi voltam, hogyan fogadják. Nagy meglepetésemre, senki nem hiányolta a húst, mindenkinek nagyon ízlett. Ennek én nagyon örülök :)

Hozzávalók: 


  • 40 dkg paradicsom konzerv 
  • 12 dkg vörös lencse 
  • 2 sárgarépa 
  • 1 hagyma 
  • 2 evőkanál olívaolaj 
  • 1 babérlevél 
  • 2 dl zöldségalaplé 
  • 0,5 dl vörösbor 
  • 2 cikk fokhagyma 
  •  1-1 marék petrezselyemzöld és friss bazsalikomlevél
  • 1-1 teáskanál szárított oregánó és kakukkfű
  • só, bors 
  • nyírfacukor és csilipehely ízlés szerint
  • 25 dkg teljes kiőrlésű spagetti

Elkészítése: 


  • Az apróra vágott hagymát, meg a fokhagymát forró olajon megpirítjuk. 
  • Hozzáadjuk a kockára vágott sárgarépát, babérlevelet, összepirítjuk, majd felöntjük borral, és addig főzzük, amíg a folyadék elpárolog. Ekkor beleszórjuk a lencsét, illetve a szárított fűszereket, és a paradicsommal, meg az alaplével együtt kb 15 percig főzzük, amíg a lencse megpuhul. 
  • Megszórjuk apróra vágott bazsalikommal, és sóval, borssal, cukorral ízesítjük. 
  • A spagettit enyhén sós vízben kifőzzük, majd leszűrjük, és a lencsés raguval tálaljuk.


Tipp: Szórjuk meg reszelt parmezán sajttal.

Nincsenek megjegyzések: