2013. október 21., hétfő

Ámor nyila




Ezzel a tortával egy csomót amatőrködtem, nagyon mulatságos volt :) Eredetileg úgy terveztem, hogy készítek meggyzselét, és az képezi majd a torta első rétegét. A teljesen híg meggyes cuccot bekavartam zselatinnal (ahelyett, hogy tortazselét használtam volna!!!), és gondoltam, hogy miután ráöntöm a tortaformában lévő piskótára, rögtön megköt majd nekem. De a csoda nem történt meg, és természetesen a cucc jött kifelé mindenhol körbe, és folyt szét szépen mindenfelé, a csokis piskóta meg, mint a szivacs, szívta magába amit lehetett :)) Komolyan, ott álltam, és röhögtem magamon, mert nem tudom mégis mire számíthattam volna ezek után. Feladni tutti, hogy nem akartam, amit csak lehetett feltörölgettem a karima körül, a többit meg bevágtam hűtőbe, hogy ott majd csináljon amit akar, úgyis jó lesz. Maradt aztán szépen a meggy, zselé nélkül, így egy réteg finom, ízesített, enyhén zselével bevont meggy lett az első réteg, erre jött a krém.
Megkóstoltuk, isteni, tökéletes, szóval a meggyzselé nem is fogott ki annyira rajtam.

Gondolkodtam, mi legyen a torta neve. Azért esett erre a választásom, mert egy falatnyi kóstolás után, úgy érzi az ember, hogy olyan fennséges érzések találják el, mint például Ámor esetében a szerelem. S hogy az Ámor nyila által közvetített érzés sem tökéletes, úgy ez a torta sem az. Hisz tudjuk, az elején milyen érdekesen alakult. Mégis, némi küzdelem árán, ilyen mennyei csoda született, mint ez a torta itt.

Ugy-e, hogy a szerelem is ilyen szeszélyes, bolondos, nehézkes dolog? Mégis milyen gyönyörű, és kívánatos, és mennyi nagyszerű dolog születik belőle!

Hozzávalók:

A csokis piskótához:

  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg cukor
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg jó minőségű étcsokoládé
  • 2 tojás
  • 1 dl forró víz
  • 1 dl tej
  • fél tasak sütőpor (5 g)
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • nagy csipet só
A krémhez:
  • 50 dkg mascarpone krémsajt
  • 3 tasak tejszínes pudingpor (12 dkg)
  • 8 dl tej
  • 10 evőkanál cukor
  • 4 dl habtejszín
  • fél tasak zselatinpor (5 g) + 1 dl hideg tej (vagy fél)
Továbbá:
  • 50 dkg fagyasztott meggy
  • 2 dl meggylé (ami kicsöpög)
  • 20 dkg cukor
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 7-10 dkg étcsokoládé

Elkészítése:


  • Előző este a fagyasztott meggyet  egy edénybe helyezzük és hagyjuk kiolvadni. Néhány szép szemet félreteszünk a díszítéshez.
  • A piskótához először a csokoládét mikróban, vagy vízgőz felett felolvasztjuk. Hozzákavarjuk a forró vizet, és félretesszük.
  • A puha vajat kikavarjuk a cukorral, majd egyenként hozzákavarjuk a tojásokat is. Beleöntjük a csokoládét, a vaníliát, és összekavarjuk.
  • A lisztet elkeverjük a sóval meg a sütőporral, majd a csokis masszához adjuk, és a tejjel együtt szép simára, csomómentesre keverjük.
  • A tésztát egy 26 cm átmérőjű kerek tortaformába simítjuk, és 180 fokos sütőben kb 25 percig, de inkább tűpróbáig sütjük. Itt nagyon kell figyelni, mert ha túlsütjük, kiszárad, és nem lesz finom szaftos a csokitól. amikor a teteje kezd megrepedezni, akkor már jó.
  • Sülés után hagyjuk teljesen kihűlni a piskótát.
  • Elkészítjük a krémet: 7 dl tejet odateszünk egy edényben melegedni. A pudingport elkeverjük a maradék hideg tejjel, és a cukorral, majd a forró tejhez öntjük, és kavargatva, lassú tüzön, sűrűre főzzük. Hagyjuk langyosra hűlni, ezután belekavarjuk a krémsajtot. A hideg tejben elkeverjük a zselatinport, felmelegítjük, hogy elolvadjon, majd ezt is a krémhez kavarjuk.
  • A tejszínt kemény habbá verjük, és óvatosan a krémbe forgatjuk.
  • A kiolvadt meggyhez hozzáadjuk a cukrot, a vaníliát, meg a fahéjat, és 1-2 perc alatt összefőzzük. Ha befőttet használunk, akkor az már eleve ízesítve van, nem szükséges ez a művelet.
  • A kihűlt piskótát két lapra vágjuk. Az első lapot visszahelyezzük a tortaformába.
  • A meggy levét leszűrjük, és a meggylé eft részével meglocsoljuk a formában lévő piskótát. Rászorjuk az ízesített meggyet, és ráöntjük a krém nagy részét. Kb egyharmadát félretesszük a bevonáshoz (felhasználásig tároljuk hűtőszekrényben).
  • A maradék tortalapot a krémre helyezzük, és óvatosan kissé rányomjuk.
  • Hűtőszekrényben hagyjuk megdermedni (1-2 óra), majd kivesszük, a karimát eltávolítjuk, és a tortát kívülről bevonjuk a maradék krémmel. Egy keveset habzsákba kanalazunk, és rózsákat nyomunk a tetejére. Közepét megszórjuk csokoládéforgáccsal, és néhány szem meggyet is helyezünk rá.

4 megjegyzés:

Kati írta...

Hát csodaszép:) Én megakadnék a szerencsétlenkedésnél az elején azt hiszem:)

Éva írta...

Azzal a bizonyos Ámor nyílnak az érzésére elég halványan emlékszem jó régen volt! Egy ilyen csodás süteményt megkóstolva lehet hogy felelevenedne !:-)) Nagyon finom lehet, különben is imádom a meggyet a krémekkel.(Már én is jártam így hasonlóan mint Te !)

Edó írta...

Köszi Kati!Ne akadj meg,egy finom tortát nem lehet csak úgy feladni :P

Éva,régen volt,pedig milyen jó érzés volt! :)) Szerintem is a meggy az egyik legfinomabb az édes krémekhez.

HajniZoli írta...

Minden jó, ha a vége jó és a végeredmény fantasztikus lett! Baki az kerül, de hát így születnek a nagyszerű receptek:-)