2013. szeptember 4., szerda

Céklás brownie torta


A browniet szerintem nincs ember, aki ne szeretné. Az egyik legfinomabb, legbrutálabb csokis sütemény.
Sokféle változatban készítettem már, ezúttal céklával turbóztam fel, és mondhatom, nagy előnyére szolgált. A csokoládétól amúgy is szaftos sütemény, a céklától még krémesebb, lágyabb lesz, és másnapra sem szárad ki. A cékla íze természetesen nem érződik a süteményen, de az állagával hihetetlen csodát művel, mint minden, amibe valamilyen nyers zöldséget teszünk.
Sima liszt helyett szezámlisztet használtam, hogy ezzel is növeljem a tápértékét, ráadásul még finomabb is, a liszt íze miatt. A cukrot is elhagytam, hogy csökkentsem a kalóriaértékét, szóval ez egy egészséges, tápértékben gazdag sütemény, a vaj pedig igazán nem nagy bűn már ezek mellett :)
Tortaként sütöttem most meg, de sima tepsiben is készíthetjük.

Hozzávalók:

  • 20 dkg szezámliszt
  • 25 dkg étcsokoládé
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cékla
  • 5 tojás
  • 10 evőkanál eritrit (vagy 6-7 evőkanál nyírfacukor)
  • fél teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál rumaroma
  • csipet só

Elkészítése:

  • A vajat a csokoládéval mikróban, vagy gőz felett megolvasztjuk.
  • Az egész tojásokat elektromos habverővel jó habosra verjük, amíg kifehéredik, és a térfogata megnő.
  • A végén lassan adagoljuk hozzá a cukrot, és azzal verjük tovább.
  • A tojásos masszához kavarjuk a lereszelt nyers céklát, majd az olvasztott csokoládét.
  • Végül óvatosan belekavarjuk a sóval meg a sütőporral elkevert szezámlisztet.
  • A tésztát egy 24 cm átmérőjű kerek tortaformába simítjuk, és 170 fokos sütőben 40 perc alatt megsütjük. Fontos, hogy ne süssük túl, hogy a belseje maradjon szaftos, ne száradjon ki.

2 megjegyzés:

Kati írta...

Én is browniet sütöttem édesanyám szülinapjára, az elsőt:) Úgy tűnik jó, csak egy kissé lapos lett, fotó nem lesz most róla, nem azért mert lapos, hanem mert tönkrementek ay akuk a fényképezőgépemben, s ma vettem mást:) Ez a céklás nagyon jó lett, s látom egészséges változat:)

Edó írta...

Hát a vajat leszámítva ;) de az a brownie-ba kötelező :)