2013. augusztus 1., csütörtök

Pilóta keksz


Ezt a kekszet akkor szerettem meg, amikor a kedves F.Hajnalka erdélyi konyhás kolléganőm jóvoltából megkóstoltam. Februárban, amikor Ivóban voltunk vadakat főzni, Hajnalka ilyen fincsi kekszet hozott, én meg faltam kilószámra :)) Nevettünk is sokat rajta emlékszem, hogy én mennyit ettem ezt a kekszet.

Most elkészítettem a családnak én is, mert mostanában már többször is vásároltak hasonló krémes kekszet. A házi pedig mindenképp finomabb a boltinál, meg hát olyan jó érzés saját kezüleg készíteni el nekik :).
Ezúttal én éppen csak megkóstoltam (nem úgy, mint Ivóban), hogy ízre is teszteljem, de igen,ez az a nagyon finom keksz, amit már azóta szeretnék elkészíteni.

Nemsokára elkészítem egészséges, diétás változatban is :)


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg sütőmargarin
  • 20 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 3 púpozott evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 1 tasak szalakáli (70 g)
  • csipetnyi só
A krémhez:
  • 15 dkg vaj
  • 5 dkg porcukor
  • 3 púpozott evőkanál kakaópor

Elkészítése:

  • A lisztet a sóval, a porcukorral, meg a szalakálival elkeverjük, majd a többi hozzávalóval együtt, gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. A gyúrást célszerű géppel végezni, mert így a tészta nem lágyul el a kéz melegétől.
  • Ezután két részre osztjuk, és az egyik felébe belegyúrjuk a kakaóport. Ha túlságosan ellágyul, helyezzük egy kevés időre hűtőszekrénybe, mielőtt kinyújtanánk.
  • A fehér és barna tésztát lisztezett felületen külön-külön kinyújtjuk vékonyra, és kerek formával kivagdossuk.
  • A korongokat sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, és 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. 
  • A krémhez valókat jól kikavarjuk, majd a fle adag kisült kekszet megkenjük vele. Ezután összeragasztgatjuk, egy barna, egy fehéret.
  • A krémtől a kekszek megpuhulnak, de a vaj miatt nem ajánlatos meleg helyen tárolni. 
Recept innen.

Nincsenek megjegyzések: