2013. július 15., hétfő

Pizza salsa verde


A zsemlék után végre felavattuk a kemencénket pizzasütés szempontjából is. Jelesre vizsgázott, tökéletesre sült a tészta, a széle finom ropogós, a bélzete igazi könnyű, pihe-puha, ízre isteni finom. Nagyon meg vagyunk elégedve :)

A salsa verde, avagy a zöld szósz mexikói specialitás, melynek több változata is van. Az egyik változat, a szardellás, körülbelül így néz ki, ahogyan én is készítettem. Egyszer egy német folyóiratban láttam ilyen pizzát, azóta is készülök rá, hogy elkészítsem.
Nagyon különleges, izgalmas, erőteljes ízvilág. A szardella nagyon sós, ezért sót még véletlenül se adjunk az ételhez. A pizzatésztát hagyományos módon is készíthetjük, én egy jóval egészségesebb, reform alapot készítettem.
Azért vigyázni kell, így is elég nehéz étel!

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 35 dkg teljes kiörlésű liszt
  • 15 dkg kenyérliszt
  • 4 evőkanál kókuszzsír
  • 2 teáskanál só
  • 1 teáskanál nádcukor
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 2,5 dl víz 
Salsa verde (zöld szósz):
  • 30 dkg cukkini (tisztán mérve) - helyette lehet uborkát használni
  • 12 dkg szardellafilé (olajban eltett)
  • 10 dkg fenyőmag
  • 1-1 púpozott evőkanál friss bazsalikom és petrezselyemzöld (esetleg menta)
  • 1 evőkanál kapribogyó
  • 1 teáskanál dijoni mustár (magos)
  • 1 nagy cikk fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
Feltét:
  • 10 dkg aszalt paradicsom
  • 12-15 dkg mozarella
  • csilipaprika vagy csilipehely (esetleg csilipor)

Elkészítése:

  • A pizzatésztához a szokásos módon kelt tésztát készítünk, az itt leírtak alapján. A teljes kiörlésű liszt fajtájától függően adagoljuk a vizet, durvább liszthez több víz is kellhet. Letakarjuk, és langyos helyen hagyjuk szépen megkelni, amíg a duplájára nő (30-50 perc).
  • Elkészítjük a szardella krémet: a cukkinit meghámozzuk, egy tálba reszeljük a fokhagymával együtt. Hozzáadjuk az olajtól lecsöpögtetett szardellát, a kapribogyót, a fenyőmagot (előtte száraz serpenyőben enyhén pirítsuk meg), a mustárt, az olajat, meg az apróra vágott fűszereket. Összeturmixoljuk.
  • A megkelt tésztát két részre osztjuk, és egyenként kör alakúra nyújtjuk. Megkenjük a zöld salsával, majd elosztjuk rajta a kisebb darabokra vágott aszalt paradicsomot, illetve a kézzel darabokra tépkedett mozarellát. Megszórjuk csilivel, és további 15 percig kelni hagyjuk.
  • Ezután 200 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütjük. Vagy kemencében, szénen, csupán néhány perc alatt :)
Nemrég elkészült a kemencénk, a kedves férjem készítette, saját kezüleg, tiszta egyedül. Nagyon boldog vagyok, és büszke is az én drága páromra :)


Isteni zsemlék sültek benne :)

3 megjegyzés:

Kati írta...

Hát Edó, le a kalappal a Párod előtt:) Ejj, ha egyszer én is megérném, hogy ilyen kemencém legyen az udvaromon:) No de előbb legyen udvarom:)
A salsa verdéről Jamie egyik könyvében olvastam, de még nem próbáltam, viszont nagyon jól hangzik:)

HajniZoli írta...

Gratulálok! Csodás ez a kemence, nagyon ügyes a párod!
Szuper a zsemle is,igazi, eredeti.
A szósz megfogott a pizzán, legközelebb kipróbálom ezzel a reform tésztával:-)

Edó írta...

Köszi Kati,tudod az én párom olyan ezermester,mindenhez ért:)

Köszi Hajni!Majd próbáld ki mindenképp,szerintem ízleni fog nektek is:)