2013. július 19., péntek

Darázsfészek (diós)



A gyerekek (főleg a lányom) unszolására sütöttem, bár a nyári időszak nem éppen a kelt tészták ideje, a meleg miatt.
Na de ha a gyerek kéri, az mindig kivételes :)
A sajnálatos benne az, hogy elég drasztikus étel, ami a kalóriatartalmát illeti, de mindenképp bevágtam belőle két darabot. Én magam sem számítottam rá, hogy ennyire finom lesz!

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 10 dkg sütőmargarin
  • 3 tojássárgája
  • 1,2 dl langyos tej (kb)
  • 2 evőkanál cukor
  • 3 dkg élesztő
A töltelékhez:
  • 15 dkg darált dió
  • 10 dkg sütőmargarin
  • 15 dkg cukor
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai (vagy 1 teáskanál vanília aroma)
  • 1 citrom reszelt héja

Elkészítése:

  • A lisztet egy tálba mérjük, a közepébe egy mélyedést készítünk, és beleöntjük a langyos tejet. Belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a cukrot, és letakarva felfuttatjuk.
  • Ezután a többi hozzávalóval együtt tésztává gyúrjuk, gyorsan, hogy ne lágyuljon el. Langyos helyen, letakarva, a tésztát a duplájára kelesztjük (40-60 perc).
  • A töltelékhez a margarint megolvasztjuk, összekavarjuk a cukorral, a citromhéjjal, meg a vaníliával, illetve a darált dióval.
  • A tésztát kb félujjnyi vastagságúra kinyújtjuk, megkenjük a diós töltelékkel, és felcsavarjuk, mint a bejglit.
  • Két ujjnyi vastagságú szeletekre vágjuk, és egy hőálló kerek formába rakosgatjuk (pl tortaforma, vagy jénai stb), egymáshoz nem túl közel.
  • További 20 percig kelesztjük, amíg a tekercsek szépen megnőnek.
  • 180 fokos sütőben addig sütjük, amíg enyhén pirulni kezdenek. Ekkor kivesszük a sütőből, és meglocsoljuk a forró cukros tejjel. További 5 percig sütjük, hogy a tészta a nedvességet felszívja. A teljes sütési idő kb 25-30 perc.

4 megjegyzés:

Okki írta...

Ez biza nagyon finom! :) Én sem tudnék megállni csak 1 darabnál. :)

Edó írta...

Sajnos..:))

Kati írta...

Edó, ezt én is imádom, s de rég nem ettem. Jó ez a sötét deszka, amin fényképeztél:)

Edó írta...

Ez egy kicsi asztalka az udvaron,nemrég készítettük.Mellé padokat is készítettünk,meg fillegóriát.Ott fogunk majd eszegetni:)