2013. július 16., kedd

Csokoládés áfonyadzsem zöldcitrommal (reform)


Az idei áfonyám nagy részét fagyasztóba tettem, mert nagyon szeretem, amikor télen is van valami friss erdei gyümölcs. Egy nagy keveset megfőztem dzsemnek, de hogy ne legyen hagyományos, felturbóztam egy kis csokival, meg lime héjjal.
Adtam hozzá zselésítőt is (Dr.Oetker gelfix), de úgy látom, a nádcukor esetében nem működik a zselésítés. A receptben ezért nem is írtam oda. Bár az eltarthatóság miatt mindenképp érdemes, aki nagyobb adagban készít ilyen dzsemet. Egy a kevéske nálunk úgyis elfogy néhány nap alatt.
Nekünk nagyon ízlik ez a variáció, a lime nagyon jól ellensúlyozza a csoki és a gyümölcs édes ízét.

Hozzávalók:

  • 1 kg fekete áfonya
  • 30-35 dkg sötétbarna nádcukor
  • 10 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé (min 50%-os)
  • 1 zöldcitrom(lime) reszelt héja 
Elkészítése:

  • Az áfonyát alaposan megmossuk, majd a cukorral együtt egy edénybe tesszük, és főzni kezdjük.
  • Forrástól számítva 10-15 percig főzzük, néha megkavargatjuk, hogy ne égjen oda.
  • A csokoládét kisebb darabokra törjük, és a citromhéjjal együtt a dzsemhez adjuk. Kavargatva addig főzzük, amíg a csoki szépen összeolvad a dzsemmel.
  • Tiszta befőttes üvegekbe adagpljuk, rácsavarjuk az üveg tetejét, és azonnal fejre állítjuk (vákuum). Kihűlés után fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések: