2013. február 24., vasárnap

Zöldséges kuszkusz pirított sonkával



Azt hiszem említettem már néhányszor, hogy a barnarizzsel nem nagyon tudtam megbarátkozni. Megeszem persze, de valahogy nem tudom élvezni. És ha én egy ételt nem tudok élvezni, akkor azt nem szívesen eszem,  hiába szuperegészséges.
Alternatívákat kerestem: bulgur, köles, hajdina, ezek közül a köles jött be leginkább, tehát rizs helyett azt használom. A sorban az utolsó a kuszkusz volt, ezt idáig ugyanis még nem próbáltam. A kuszkusz kifejezetten ízlik, nagyon szeretem az állagát is, és mondhatni, ezt már képes vagyok élvezettel fogyasztani.
A kuszkusz az egyik legegészségesebb gabonaféle, magas tápértékű, alacsony kalóriatartalmú. Nagy előnye még, hogy nem szükséges főzni, ezért rendkívül egyszerű és gyors a felhasználása.
Szóval ez marad a tuti befutó, rizsprobléma kipipálva :)

Zöldségekkel felturbózva, néhány kiegészítővel megspékelve, rendkívül ízletes, laktató fogást készítettem elsőként.
Egyébként ugyanúgy használhatjuk, mint  ahagyományos rizset, édes és sós változatban egyaránt.

Hozzávalók:

  • 20 dkg kuszkusz
  • 1-1 piros- és zöld színű paprika
  • 1 kisebb cukkini
  • 15 dkg kukorica
  • 3 közepes paradicsom
  • 1 fej hagyma
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • 2 evőkanál kókuszzsír (vagy olívaolaj)
  • szárított kakukkfű
  • só, őrölt bors
  • a tálaláshoz néhány szelet hajszálvékony füstölt sonka (pl serrano, prosciutto)
Elkészítése:

  • Vizet forralunk az ételízesítővel (kb 3-4 dl), és amikor felforrt, ráöntjük a kuszkuszra. Lefedjük, és 10 percig puhulni hagyjuk.
  • Egy serpenyőben a kókuszzsíron az apróra vágott hagymát párolni kezdjük, majd szerre hozzáadjuk a zöldségeket: először a kockára vágott paprikát, majd a kukoricát, végül a kockára vágott cukkinit és a paradicsomot.
  • Néhány percig pároljuk csupán, hogy a zöldségek roppanósak maradjanak. Közben megkavargatjuk.
  • A végén ízesítjük sóval, borssal, illetve morzsolt kakukkfűvel, és levesszük a tűzről.
  • A kuszkuszt egy villával felkavarjuk, majd a párolt zöldségraguval összekavarjuk.
  • Tálaláskor a serpenyőben néhány szelet sonkát pirítunk, és a zöldséges kuszkusz tetejére helyezzük. 
Tipp: Egy kevés brie, vagy camembert sajttal még finomabb!

Nincsenek megjegyzések: