2013. február 27., szerda

Spenótsaláta surimivel


A surimi halpasztából készült rúd, mely leggyakrabban sushik alapanyaga. Én úgy képzelem, mint a darált húst, hisz nem éppen a legjobb minőségű alapanyagból (halból) állítják elő. Éppen ezért nagyon olcsón megvásárolható, de nem érdemes túl gyakran fogyasztani.
Kíváncsiságból vásároltam, ízre finom, ízlett, de valahogy a külsejével bajban vagyok. Bár, anniyra nem is akartam megbarátkozni vele.
A saláta minden esetre nagyon finom, csak sütés közben túlságosan halszag lett a lakásban, ezért is idegenkedtem egy kicsit.
Igazán vágytam már egy kis üde, zöld spenótra.


Hozzávalók:

  • 10 dkg zsenge spenót
  • 6-8 halpaszta rúd (surimi)
  • 7-8 fürjtojás (esetleg 2 tojás)
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 2 kisebb cikk fokhagyma
  • fél citrom
  • néhány csepp fehér balzsamecet
  • 1-2 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • 2 evőkanál kókuszzsír vagy olívaolaj a sütéshez
  • őrölt színes bors
  • kevés só
Elkészítése:
  • Ha fagyasztott surimit vásárolunk, akkor előbb hagyjuk kiolvadni.
  • Ezután serpenyőben, kókuszzsíron 1-2 perc alatt megsütjük, közben hozzáadjuk a reszelt fokhagymát.
  • A fürjtojásokat 4-5 perc alatt keményre főzzük, majd meghámozzuk.
  • A zsenge spenótleveleket egyenként alaposan megmossuk, és egy tálba helyezzük.
  • Hozzáadjuk a vékonyra szelt lilahagymát, a karikára vágott fürjtojást, és az ujjnyi vastagságú darabokra felvágott halrudat.
  • Meglocsoljuk egy kevés citromlével, balzsamecettel, és olajjal,  megsózzuk, színes borssal ízesítjük, és alaposan összekavarjuk. 
  • Tipp: Surimi helyett használhatunk tenger gyümölcseit.

1 megjegyzés:

Kati írta...

Tegnap én is spenót salátát készítettem, hónapos retekkel s csicsókával, isteni volt:)