2013. január 23., szerda

Lenmaglisztes álompalacsinta


A lenmagliszt ebben a palacsintában is jelesre vizsgázott.
Olyannyira finomra sikeredett, hogy méltón viseli az álompalacsinta nevet, hisz így kereszteltem el.
Nagyon jó ízű, nagyon puha, tényleg maga a menyország.
Egyébként is palacsinta-imádó vagyok, de ilyen finomat még sosem ettem!
Ez az egyik találmányom, amire a legbüszkébb vagyok.


Hozzávalók:

  • 20 dkg finomliszt
  • 5 dkg lenmagliszt
  • 5 dl tej
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál joghurt (sűrű, görög)
  • 2 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál nyírfacukor 
  • 1-1 csapott teáskanál sütőpor és szódabikarbóna
  • csipetnyi só
  • a tálaláshoz: friss gyümölcs (itt mangó és gránátalma), méz v. juharszirup, esetleg (nyírfa)porcukor
Elkészítése:

  • Egy tálban összekavarjuk a liszteket, a cukrot, a sütőport, a szódabikarbónát, valamint a sót.
  • A vajat megolvasztjuk, és összekavarjuk a tojással, a joghurttal, meg a tejjel.
  • Ezután a két masszát összevegyítjük, így a szokott palacsintánál kissé sűrűbb masszát kapunk.
  • Száraz, forró serpenyőbe egy merőkanállal kisebb adagokat teszünk, és kör alakú palacsintákat sütünk. Mindkét oldalát néhány másodpercig sütjük, amíg szép barna lesz.
  • Csurgatott mézzel, friss gyümölccsel tálaljuk.
Megj: Készíthetjük csak fehér lisztből is, de teljes kiörlésű liszttel is, fele-fele arányban. Ebben az esetben figyeljünk, mert a folyadék mennyisége változik.

3 megjegyzés:

Angi Angéla írta...

Én is imádom a palacsintát.Nagyon jól hangzik, de nem ismerem a lenmag lisztet!

Kati írta...

Láttam már ilyen lisztet, de még sütni nem sütöttem vele:) Gratulálok, ezek tényleg szépek, s méghozzá egészségesek is.

Edó írta...

Angi,én Merkúrban vásároltam,nálatok is kell legyen.Érdemes kipróbálni,mert nagyon egészséges,és ilyen formán nekünk még jobban ízlik,mint a hagyományos palacsinta,pedig azt is szeretjük!

Köszi Kati!Megvan azért a kalóriaértéke a fehér liszt miatt,de legalább könnyebben emészthető,és sok rostot tartalmaz a lenmagliszt miatt.Tehát mindenképp nyereséges a dolog:)
Vásárolj,és próbáld ki,zsemlében is tökéletes.