2013. január 13., vasárnap

Almás máktorta


Néhány héttel ezelőtt férjem hozott egy hasonló tortát, cukrászdából. Finom volt, de nem az igazi, inkább az édes íz dominált, a mák, a citrom, és az alma annyira nem érződött rajta. Inkább a jellege tetszett, hisz a mákot imádom, így aztán megfigyeltem, hogy milyen rétegekből kell álljon, és elhatároztam, hogy elkészítem.
Mákos piskóta - alma töltelék - vanília krém.
Aztán nem került rá sor, egészen mostanáig. Közben rájöttem, hogy ez valószínű a tavalyi  (magyarországi) országtorta akart lenni, de szerintem olyan nagyon nem találták el :)
Utánanéztem, és bebizonyosodott a sejtelmem, így aztán kutakodtam recept után. Sok helyen sokfélét találtam ezzel kapcsolatban, és végül konkrét receptet nem követtem.

Elkészítettem a fehércsokis máktortám piskótáját, aztán főztem egy vaníliakrémet, almás tölteléknek meg épp jónak bizonyult a megszokott almás pite tölteléke.
Nagyon-nagyon-nagyon finom!


Hozzávalók:

A mákos piskótához:

  • 8 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 17 dkg margarin
  • 20 dkg őrölt mák
  • 17 dkg liszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • fél citrom leve
  • 1 teáskanál sütőpor
  • csipet só
A vaníliakrémhez:
  • 3 tojássárgája
  • 5 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 6 dl tej
  • 3 dl habtejszín
Az almás töltelékhez:
  • 1 kg alma (magház nélkül)
  • 10 dkg cukor
  • 1 teáskanál fahéj
A tetejére:
  • 2 alma
  • 1-2 evőkanál cukor
  • fél citrom leve
  • kevés őröletlen mák
Elkészítése:
  • Fontos, hogy a piskóta és a töltelékek teljesen ki legyenek hűlve, mielőtt a tortát összeállítanánk.
  • A piskótához a tojások sárgáját először a cukorral, majd a citromlével, citromhéjjal, és a puha margarinnal habosra kavarjuk.
  • Ezután a lisztet a sóval, a sütőporral és a mákkal összekavarjuk, és ezt is hozzáadjuk.
  • A tojások fehérjét kemény habbá verjük, majd óvatosan a masszához forgatjuk.
  • A tésztát egy 24 cm-es átmérőjű, kerek tortaformába simítjuk, és 180 fokos sütőben 30-40 percig sütjük (tűpróba!).
  • Miután kihűlt, 5 egyenlő lapra vágjuk.
  • Az almás töltelékhez az almákat megpucoljuk, majd lereszeljük, vagy késes darálóval finomra aprítjuk. Összekavarjuk a cukorral, meg a fahéjjal, és lassú tüzön addig főzzük, míg a leve elpárolog. Néha megkavargatjuk. Kihűtjük.
  • A vaníliás töltelékhez a tojássárgákat a cukorral, majd a liszttel, és egy kevés tejjel simára kavarjuk. A többi tejet felforraljuk, majd a vaníliával együtt a tojáskrémhez öntjük, és lassú tüzön, kavargatva, sűrű krémmé főzzük. A tejszínt kemény habbá verjük.
  • Amikor teljesen kihűlt, hozzáforgatjuk a tejszínhabot.
  • A torta összeállítása: piskóta, vaníliakrém, piskóta, almás töltelék, piskóta, vaníliakrém, és végül piskóta. A krémből meghagyunk annyit, hogy a tortát be tudjuk vonni vele.
  • A maradék vaníliás krémmel kívülről is bekenjük a tortát, majd almaszeletekkel, mákkal díszítjük.
  • Ehhez az almát meghámozzuk, a magházát eltávolítjuk, és cikkekre vágjuk. Egy edénybe tesszük, citromlével meglocsoljuk, majd cukros vízben 1-2 percig főzzük, hogy kissé megpuhuljon. Mákkal megszórjuk.
  • A tortát hűtőszekrényben néhány órát pihentetjük, hogy szépen szeletelhető legyen.

4 megjegyzés:

M@rti írta...

Olyan nagyon újat nem tudnak hozni a "nagyok" sem, mert mákos alap létezett, almatöltelék létezett, már csak az összhangot kellett megkomponálni.
Lehet, hogy túl sokat várunk az ország tortájától, mert nem rossz ugyan, de lehetne valahogy extrább is... vagy ezt csak én gondolom így?! :-)

A Tiéd biztos finom!!! :-)

Éva írta...

Csodásan néz ki a tortád és nagyon finom lehet!

Edó írta...

Márti,hát lehet,hogy az eredeti országtorta nagyon finom,de amit itt leutánoztak,az nem sokban tér el az amúgyis megszokott tortavilágtól.Mármint ízben.Minden esetre ez így ahogy van,nekem(nekünk) nagyon ízlik:)Köszi!

Köszönöm Éva!

tücsi írta...

Nekem már most nagyon bejön ez a finom torta, amit nem csak nézni fogok, de el is készítem. Vittem a receptet! Köszi! Tücsi