2012. december 1., szombat

Körtés-márványsajtos lepénykék



A különleges, extra dolgokat az ételben is szeretem. Ínyenc vagyok, kedvelem az igényes ételeket, a körte-sajt párosról pedig halllottam már jókat, és mindenképp szerettem volna valamilyen formában kipróbálni. Először pirítósra terveztem, aztán meggondoltam, és kiadósabb formában végezte.
Igazából pizzának is mondhatnám, de a lepényke megnevezés sokkal jobban tetszik.

Nem egy szokványos étel az biztos, de hogy milyen volt?
Überszuper extra finom! Amikor először beleharaptam, rögtön levett a lábamról. Szerintem sosem ettem még ennyire finom feltétes lepényt, pizzát. Egyszerű, igényes, különleges, meghökkentő, harmónikus. Hát... s még ódákat tudnék zengeni róla :)
Imádnivaló, próbáljátok ki!

Hozzávalók:

A tésztához: 
  • 50 dkg liszt
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál tejföl 
  • 2 csapott teáskanál só
  • 1 teáaskanál cukor 
  • 2,5 dl víz 
  • 2,5 dkg élesztő 
  • 1-2 teáskanál apróra vágott rozmaring 
A feltéthez: 
  • 15 dkg márványsajt (kékpenészes) 
  • 2 nagyobb körte 
  • 5 dkg vaj
  • őrölt színes bors
  •  rozmaring

Elkészítése:


  • Az élesztőt a cukorral és 1 dl langyos vízzel elkeverjük, langyos helyre tesszük, és felfuttatjuk. 
  • Ezután a többi hozzávalóval együtt alaposan összegyúrjuk, megdagasztjuk. 
  • A tésztát letakarva a duplájára kelesztjük, majd ismét átgyúrjuk és négy egyenlő részre osztjuk, cipóvá gömbölyítjük. 
  • Lisztezett felületen a cipókat egyenként kör alakúra kinyújtjuk, a széleit pedig visszahajtogatjuk, mintegy peremet képezve. 
  • A körtét megmossuk, a magházat eltávolítjuk, és szeletekre vágjuk. 
  • A márványsajtot és a vajat kisebb kockára, egy kevés rozmaringot pedig apróra vágunk. 
  • A lepénykék tetejét kirakjuk körtecikkekkel, megszórjuk sajt- és vajdarabkákkal, illetve őrölt borssal és rozmaringgal. 
  • 15 percet hagyjuk kelni, majd 200 fokos sütőben kb 22 perc alatt megsütjük.

2 megjegyzés:

Kati írta...

Edó, őszintén mondom, csorog a nyálam a fotót nézve, s a leírásodat olvasva, igazi különlegesség, azt hiszem nekem is ízlene:)El is mentem magamnak:)

Edó írta...

Igen,szerintem is ízlene neked Kati:)