2012. október 4., csütörtök

Sütőtökös vöröslencse krémleves


Nagyon szeretem a bab- és lencseféléket, vöröslencsét viszont még nem készítettem, valahogy mindig elmaradt. Pedig nagyon finom, tápláló, könnyen emészthető, zsírszegény babféle, és sokkal hamarabb megfő, mint más lencsefélék. Még főzés után is megmarad benne a hasznos vitaminok és nyomelemek több mint a fele. Rengeteg jótékony hatása mellett számtalan módon felhasználható, és még színre sem egy utolsó látvány.
Mivel nálam beindult a sütőtök szezon, ezért elsőként egy finom és könnyű lélekmelengető levest készítettem.

Hozzávalók:

  • 50 dkg sütőtök (tisztán mérve)
  • 25 dkg vöröslencse
  • 4 cikk fokhagyma
  • 20 dkg natúr joghurt
  • 2 evőkanál házi ételízesítő
  • 1 teáskanál méz
  • 1 evőkanál kókuszzsír
  • kakukkfű
  • vadzsálya (opcionális)
  • 3 babérlevél
  • só, őrölt bors
Elkészítése:

  • A sütőtököt (több mint 50 dkg-át) megmossuk, szeletekre vágjuk, és tepsire téve, 200 fokos sütőben kb 1 óra alatt megsütjük.
  • Ezután meghámozzuk, és kockára vágjuk.
  • A fokhagymát a zsiradékon enyhén megpirítjuk, hozzáadjuk a megmosott vöröslencsét, és 1-2 percig együtt pirítjuk.
  • Ezután felöntjük 2 liter vízzel, megborsozzuk, és hozzáadjuk a babérlevelet. 
  • Miután a lencse megfőtt (10-15 perc), levesszük a tűzről, hozzáadjuk a sütőtököt, a mézet, a fűszereket, az ételízesítőt, illetve megsózzuk.
  • Összeturmixoljuk, majd a joghurtot egy kevés meleg levessel elkeverve hozzáadjuk, és a levest felforraljuk.

Tipp: A levest pikánsabbá tehetjük néhány csepp balzsamecettel, illetve még egy kevés mézzel. Joghurt helyett használhatunk tejszínt, vagy tejfölet. Pirított tökmaggal is tálalhatjuk.

1 megjegyzés:

Kati írta...

De szeretem én a vöröslencsét. Így levesként még nem próbáltam, de következik:)