2012. június 23., szombat

Csirkés szendvicskrém


Nagyon régen készítettem ezt a krémet, és sajnos elveszítettem a cetlit, amire a receptet jegyzeteltem.
Csak arra emlékszem, hogy milyen hozzávalókat használtam, pontos mennyiségeket nem tudok írni. De szerintem emiatt nem lehet nagyot tévedni, ez a szendvicskrém mindenképp csak finomra sikerülhet. Lányegében párolt hús lecsóval, turmixolva.

Leginkább maradékhasznosítás céljából készült, főtt- vagy sült maradék csirkecomb esetén például ezt készíthetjük felvágottas szendvics helyett.
Egészséges, tápláló, nem hízlal és nagyon finom!

Hozzávalók:

  • 2-3 csirkecomb
  • 3-4 paradicsom
  • 1 nagy paprika
  • 2 szál újhagyma
  • a sütéshez kókuszzsír vagy olívaolaj
  • só, bors
  • petrezselyemzöld
Elkészítése:
  • A csirkecombok bőrét lehúzzuk, a húst megmossuk, majd alufóliába csomagolva, kevés olajjal meglocsolva sütőben puhára pároljuk. Ha van maradék főtt vagy sült csirkecomb, az is tökéletes hozzá.
  • A hagymát karikára vágva a kókuszzsíron megpirítjuk, hozzáadjuk a kockára vágott zöldségeket  és egy kevés vizet, majd együtt puhára pároljuk. 
  • Sózzuk, borsozzuk, apróra vágott petrezselyemzölddel megszórjuk, és hozzáadjuk a darabokra szedett húst. 
  • Az egészet összeturmixoljuk, ha túl sűrű lenne, akkor adjunk hozzá egy kevés tejfölet.
  • Teljes kiörlésű kenyérre vagy zsemlére kenve, sok zöldséggel és csírákkal fogyasztjuk.
  • Reggelire, tízóraira, vacsorára, vagy csak úgy :)


Nincsenek megjegyzések: