2012. június 30., szombat

Barackos brownie


Ez a sütemény nagyjából úgy született, hogy vettem a szempontokat: legyen barackos, csokis is, és még krémes is.
Úgy döntöttem, lesz egy jó brownie-alap, rajta egyszerű vaníliakrém és sok barack.
Eredetileg úgy szerettem volna, hogy a barackot befedem a krémmel, de mivel a puding megfőzve nem folyékony, így nem lehetett volna ráönteni.
A tetejét megcsíkoztam volna csokival, ha a csokit olvasztás előtt nem vízcseppes edénybe tettem volna, és a csoki kissé össze nem ugrott volna. Így aztán jobb híján tettem úgy, ahogy lehetett.
S hogy végül milyen lett? Csak ennyit tudok rá mondani: maga a menyország! :)
Nagyon gyorsan elfogyott.


Hozzávalók:

A brownie-hoz:

  • 30 dkg étcsokoládé (min.50%-os)
  • 30 dkg vaj
  • 5 tojás
  • 15 dkg liszt
  • 5 evőkanál cukor
  • fél teáskanál sütőpor
  • csipet só
A krémhez:
  • 9 dl tej
  • 3 csomag vaníliás pudingpor
  • 7 evőkanál cukor
A tetejére:
  • 1 kg sárgabarack
  • 5 dkg étcsokoládé
Elkészítése:
  • A vajat a csokoládéval vízgőz fölött (vagy mikróban) felolvasztjuk.
  • Az egész tojásokat a cukorral jó habosra felverjük (mixerrel 5 perc).
  • A csokoládémasszát óvatosan a tojáshoz kavarjuk, majd beleforgatjuk a sütőporral és a sóval elkevert lisztet is.
  • A masszát egy 38x28 cm-es, sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, és 170 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsütjük. Ne süssük túl, mert akkor a közepe kiszárad, inkább maradjon szaftosabb!
  • A krémhez megfőzzük a pudingot, majd a forró sütemény tetejére simítjuk.
  •  Megmosott, félbevágott barackkal kirakjuk, majd olvasztott csokoládéval tetszés szerint mintázzuk.
  • Teljes kihűlés után szeletelhető.

1 megjegyzés:

Edó írta...

Köszönöm!:)