2012. május 13., vasárnap

Medvehagymás gombapörkölt


Rengeteg medvehagymám volt, de most már a végére értem. Egyelőre :)
Hiába na, imádom. Isteni lett minden, amihez felhasználtam.
S hogy a gomba (a legnagyobb kedvencem ugy-e:) ) nehogy kimaradjon a sorból, őt is medvehagymával házasítottam. A végeredmény természetesen egy nagyon finom, laktató, tápláló főfogás.
Krumpli nélkül diétás, de 1 szem krumpli melléje nem okoz tragédiát.


Hozzávalók:

  • 0,5 kg barna csiperkegomba
  • kb 10 medvehagymalevél (de lehet több is)
  • 20 dkg csemegekukorica
  • 1 fej hagyma
  • kakukkfű
  • 2 púpozott evőkanál zabkorpa (helyette liszt)
  • 2 dl zsírszegény főzőtejszín (10%-os)
  • 2 teáskanál mustár
  • só, bors, pirsopaprika
  • 2 evőkanál kókuszzsír vagy olívaolaj a sütéshez
Elkészítése
  • A hagymát kockára vágva a zsiradékon megpároljuk.
  • A gombát megmossuk, kisebb darabokra vágjuk, és a hagymán megpirítjuk.
  • A tűzről levéve megszórjuk paprikával, kakukkfűvel, sózzuk és borsozzuk, majd kevés vizet aláöntve pároljuk.
  • Mielőtt a gomba teljesen megpuhulna, hozzáadjuk az apróra vágott medvehagymát, a kukoricát, és együtt készre főzzük.
  • A korpát elkeverjük a tejszínnel és a mustárral, a gombaraguhoz adjuk és az egészet összeforraljuk.
  • Tálalhatjuk natúr krumplival, petrezselymes krumplival, de akár kifőtt tésztával is.
További medvehagymás receptek: 

2 megjegyzés:

heti menük írta...

Gomba, medvehagyma...csupa finom és egészséges hozzávaló! Jöhet!:)

Viki írta...

Isteni ! Holnapra én is gombát terveztem. Majd megálmodom még, hogyan fog elkészülni. Minden esetre ez a Te gombás-medvehagymás kreációd nagyon jól hangzik.