2012. április 17., kedd

Medvehagymás sajtos pogácsa


Kedves kolléganőmtől kaptam egy csokornyi medvehagymát, amit rövid időn belül fel kellett használni. Egy részéből pogácsát sütöttem. Sajnos nagyon eteti magát, főleg melegen mennyei.
A sajtos pogácsa receptje volt a kiindulópont.
Leginkább még aznap érdemes elfogyasztani, mert frissen a legfinomabb.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 evőkanál só
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg reszelt sajt (leginkább füstölt)
  • 1,20 dl tej 
  • 3 dkg apróra vágott medvehagyma
  • a tetetjére: 1 tojás, 5 dkg reszelt sajt
Elkészítése:
  • A lisztet a sóval és a sütőporral összekevarjuk, majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk. Szükség szerint adhatunk még hozzá tejet.
  • A tésztát ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk, pogácsaszaggatóval (vagy kerek kiszúróval, esetleg pohárral) kiszaggatjuk, és a korongokat sütőpapíros tepsire tesszük.
  • A tetejét lekenjük felvert tojással, és megszórjuk reszelt sajttal.
  • 200 fokos sütőben 20-25 perc alatt szép pirosra sütjük.

4 megjegyzés:

Ami írta...

Most hétvégén vettem először medvehagymát, nagyon ízlett. Most vadászom a medvehagymás recepteket. Ezt is elmentettem :)

Katalin írta...

Nagyon szép lett a pogácsád...

4Gyerek írta...

te is fiam, Brutus?

megkóstolnám ezt is.

Mindennapok írta...

Nagyon jó a recept :) kipróbáltam, köszi.
Vittem a receptet :)