2012. április 19., csütörtök

Babpástétom


Újabban nagyon rákattantam a kencékre, szeretem, mert az elkészítéséhez szinte bármi felhasználható, és majdnem kizárt, hogy a végeredmény ne lenne finom.
Bablevest főztem, s mivel túl sok volt a beáztatott bab, ezért a maradékból úgymond pástétomot készítettem. Nagyon gyorsan elkészíthető, ízletes, tápláló kence. Máskor is szívesen fogyasztanám! -ha volna maradék babom :)

Hozzávalók:

  • 25 dkg bab (tarka, fehér vegyesen)
  • 1 nagy cikk fokhagyma
  • 2 babérlevél
  • 2 evőkanál apróra vágott petrezselyemzöld
  • 0,5 dl extra szűz olívaolaj
  • 2 teáskanál citromlé
  • 1 teáskanál házi ételízesítő 
Elkészítése:
  • A babot néhány órára hideg vízbe áztatjuk, majd fél órára főni tesszük.
  • Ekkor leszűrjük, és tiszta, babérleveles vízben puhára főzzük. 
  • A babot ezután a többi hozzávalóval együtt összeturmixoljuk, pürésítjük.
  • Teljes kiörlésű kenyérrel, sok zöldséggel fogyasztjuk.

2 megjegyzés:

sedith írta...

Naná, hogy indulok!:) Nehogy mind megedd!:)

@havas írta...

Éppen mondani akartam, h (s)edit-nél láttam ezt a finomságot jó ideje(azóta kipipálva :D). Én Edit nyomában, tettem bele kicsi tárkonyt is. Isteni!