2012. március 7., szerda

S'mores (csokicsoda)


Nagyon finom, roppant hamar elkészíthető édesség.
Lányom napközis szereplésére vittem, s mivel nagyon kevés időm volt, ezért fontos volt, hogy gyerekeknek való legyen, gyors és nagyon finom.
Zsuzsikánál láttam nemrégiben, s valahogy egyből ez jutott az eszembe. Tényleg percek alatt megvan, és abbahagyhatatlanul finom.
A tetejére szánt csokoládéhoz több olajat adtam, mint amennyi a receptben szerepel, hogy a csoki ne törjön, így sokkal lágyabb, mégis elég szilárd.

A recept Tücsögbogártól származik.

Hozzávalók :

  • 20 dkg mályvacukor (nem baj, ha színes)
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 10 dkg háztartási keksz
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg erdei mogyoró
  • 5 dkg mazsola
  • 1 evőkanál víz
  • a tetejére: 20 dkg étcsokoládé, 3 evőkanál olaj
Elkészítése:
  • A mályvacukrot, a vajat és a vizet egy edénybe tesszük, és vízgőz fölött felolvasztjuk.
  • Hozzáadjuk a csokoládét, és kavargatjuk, amíg elolvad.
  • Levesszük a tűzről, majd hozzáakavarjuk a darabokra tört kekszet, az ép mogyorót és a mazsolát.
  • A masszát egy háztartási fóliával kibélelt, kis méretű tepsibe simítjuk, és megvárjuk, amíg a teteje megszilárdul.
  • A csokoládét az olajjal felolvasztjuk, és a tetejére simítjuk.
  • Dermedés után éles késsel felszeleteljük.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép lett! Lehet, én is elkészítem. :)

Blogkonyha írta...

Tényleg csoda! Nagyon guszta sütemény.

Kisildi írta...

Ha mályvacukrot készítek a következő alkalommal már eleve így ízesítem.

Kati írta...

Jól hangzik:)

zsuzsiga írta...

Igazad van! Tobb olajat kellett volna tegyk en is bele, nekem lathatoan nagyon tort a teteje. A tied nagyon-nagyon guszta lett:). Legkozelebb en is igy csialom!:)