2012. január 16., hétfő

Zöldbab fasírt


A legutóbbi Erdélyi konyhában Zsuzsika vega-rovatában szerepelt ez a fasírt, én meg kedvet kaptam hozzá, mert mindenféle zöldséges fasírtot nagyon szeretünk.
Bár Zsuzsika tejfölös szószt is ajánl hozzá (ami mindeképp nagyon elkelne mellé), nálunk ez most közkívánatra elmaradt. Krumplipürével fogyasztottuk, a fasírtot természetesen olajmentesen sütöttem, kókuszzsírban.
Nagyon-nagyon finom, ropogós, ajánlom mindenkinek!

Hozzávalók :  

  • 30 dkg fagyasztott zöldbab
  • 1 fej hagyma
  • 1 cikk fokhagyma
  • 1 tojás
  • 4 evőkanál zsemlemorzsa
  • só, bors
  • csipet őrölt szerecsendió
  • kókuszzsír vagy olaj a sütéshez
Elkészítése:
  • A zöldbabot enyhén sós vízben megfőzzük, majd a hagymával és a fokhagymával együtt késes aprítóban felaprítjuk.
  • A többi hozzávalóval összegyúrjuk, majd tetszés szerinti korongokat formázunk belőle, és forró zsiradékban ropogósra sütjük.
  • Bármilyen szószt el tudok képzelni hozzá, de magában is nagyon finom!

4 megjegyzés:

Eva írta...

jol hangzik!
en csinaltam szarazbabbol az EK tavalyi kalendariumabol, de nem tudtam kisütni, ahogy beletettem az olajba, mind mallottak szet!!!! :-(( mitöl lehetett? pedig izre nagyon fincsik lettek volna. vegül egybe sütöttem meg egy serpenyöben, nagyon keves olajon, de igy nem volt valami nagy sikere, közkivanatra rakerült a soha többet listara...

tücsi írta...

Tetszik ez a fasirt. Talán még az unokáim is megennék. Mentem, ha szabad? Köszönöm!

Edó írta...

Nem tudom nővérke,esetleg ha beírod a recit..lehet azért mállottak szét,mert nem főzted meg a babot:))

Tücsi,biztosan nekik is ízlik majd,ezt a gyerekek is szokták szeretni!

Eva írta...

jaj, hat ilyen amatörnek nezel? beaztattam, megföztem, ahogy kell. jo is volt az allaga, lehetett jol formazni, de ahogy belekerültek a forro olajba, mentek szet... alkalomadtan beirom a recit is. puszika