2012. január 7., szombat

Köles köretnek


Kölest a mákos kocka miatt vásároltam, meg egyébként is szerettem volna megismerni, mert sokat hallottam, olvastam már róla. S ha már megvolt, akkor készítettem belőle köretet is, és felszolgáltam a többi szilveszteri étel mellé.
A köles számos jó tulajdonsággal rendelkező gabonaféle, a rizshez hasonlít leginkább, és ugyanúgy elkészíthető, mint a rizs.
Könnyen emészthető, szabályozza a vércukorszintet és a zsíranyagcserét, ráadásul alacsony zsírtartalmú, tehát nem hízlal. Az egyetlen gabonaféle, amely teljes értékű fehérjék mellett 7 aminosavat is tartalmaz, és lúgos kémhatású, tehát a szervezetet nem savasítja el. Magas a kovasav tartalma, emelett pedig tartalmaz rendkívül sokféle vitamint és ásványi anyagot, valamint rostot.

Nem bonyolítottam túl az elkészítését, csak hagymát és kaliforniai paprikát adtam hozzá, nagyon finom lett. Bár én a rizsért sem rajongok, és ez sem lesz nagy kedvencem. Azért mindeképp szerepelni fog az étlapon.

Hozzávalók :  
  • 1 evőkanál kókuszzsír (vagy vaj, olívaolaj)
  • 1 fej hagyma
  • 1 piros kaliforniai paprika
  • 2 dl köles
  • 2 evőkanál házi ételízesítő (használhatunk leveskockát, vagy zöldségalaplét is)
Elkészítése:
  • Az apróra vágott hagymát és paprikát a kókuszzsíron megpirítjuk. Hozzáadjuk a kölest, majd felöntjük kb háromszoros mennyiségű vízzel. Sózzuk, hozzáadjuk az ételízesítőt, majd lefedve, kis lángon puhára főzzük. Tálaláskor megszórhatjuk petrezselyemzölddel.
  • Gazdagíthatjuk kedvünk szerint kukoricával, zöldborsóval, sárgarépával stb, éppúgy, mint a rizsköretet.
  • Húsok mellé tálalhatjuk.
Hát ennyi, mondtam, hogy roppant egyszerű :) Ajánlom mindenkinek, aki egyébként szereti a rizst, de valami sokkal egészségesebbre szeretné lecserélni.

Legközelebb desszert formájában készítem el, mint egy pudingot. Remélem ízleni fog a gyerekeknek.

Nincsenek megjegyzések: