2012. január 23., hétfő

Joghurtban pácolt ropogós csirkecomb


A csirkecomb ilyen módon való elkészítésének több előnye is van. A legfontosb pl az, hogy bő olaj nélkül süthető ropogósra, tehát plusz kalóriáktól mentes, és jóval egészségesebb. A másik dolog, ami szintén nagyon jó, hogy a joghurtban történő pácolás miatt, a hús belül igazán omlós és ízes lesz. És az sem egy utolsó szempont, hogy nem kell mellette állni és sütögetni, tehát olajszag sem lesz a lakásban.

A lányom nagyon szereti a ropogós csirkecombot, így időnként készítek is, viszont nem igazán jó szívvel teszem elé, ha tudom, hogy rengeteg plusz zsírt tartalmaz a sütés miatt.
Néhány helyen talákoztam már ezzel az elkészítési móddal, de ami azt illeti eléggé türelmetlen és feszült voltam sülés közben, mert igazából nem nagyon bíztam benne, hogy megfelelően el tud készülni.
Megérte kivárni, ha kissé sokára is, de belül omlós, kívül ropogós lett, és mindenki szívesen fogyasztotta.

Hozzávalók :

  • 6 db ép csirkecomb (alsó-felső)
  • 1 nagy doboz natúr joghurt
  • 2 duci gerezd fokhagyma
  • szárított majoránna
  • só, bors
  • 15 dkg kukoricapehely
  • kevés olívaolaj
Elkészítése:
  • Egy nagy tálban a joghurtot összekavarjuk a reszelt fokhagymával.
  • A csirkecombokat megmossuk, a bőrüket lehúzzuk, majd mindeniket megszórjuk borssal, és a joghurtba alaposan beleforgatjuk.
  • Az edényt fóliával letakarjuk, majd néhány órára - vagy egy éjszakára- hűtőszekrénybe tesszük pácolódni.
  • Másnap a csirkecombokat megszórjuk sóval és majoránnával, és a zúzott (mozsárban vagy késes aprítóval) kukoricapehlybe forgatjuk .
  • Egy tepsire sütőpapírt teszünk, és a sütőpapírt vékonyan megkenjük olajjal. Belefektetjük a csirkecombokat egymás mellé, majd mindeniket óvatosan megkenünk néhány csepp olajjal.
  • Alufóliával letakarjuk, és 200 fokos sütőben 1 órán át pároljuk. Ekkor levesszük a fóliát, és további 30-40 perc alatt pirosra sütjük.
Ezt a klassz mozsarat nővérkém küldte nekem Ausztriából, nagyon szeretem!!


Zöldborsós rizst készítettem mellé, lányommal azonban salátával fogyasztottuk.

Zöldborsós rizs:
  • 1 fej apróra vágott hagymát 1 evőkanál kókuszsíron (vajon) megpároljuk, hozzáadjuk a megmosott 2,5 dl rizst, kissé lepirítjuk. Ekkor hozzáadunk 15 dkg a zöldborsót (nyersen), 1-2 evőkanál ételízesítőt, illetve sózzuk. Felöntjük 5 dl vízzel, és lefödve, lassú tüzön megfőzzük. Más zöldséget is adhatunk hozzá: répa, paprika, kukorica stb.

2 megjegyzés:

Kati írta...

Olvastam én is már több helyen, muszály lesz kipróbálnom:)

BoGyo írta...

(nahát Nekünk is ilyen mozsarunk van)
hmmm nagyon jól hangzik:-) legközelebb ki is fogom próbálni...:-)