2011. december 7., szerda

Nyírfacukor,a természetes cukor


Az utóbbi időben ezt a cukrot használom, gondoltam megér egy bejegyzést, hátha mások is kedvet kapnak hozzá, és használni fogják. Nem mondom, hogy olcsó lenne (31 lej/500 g), de én úgy gondolom, hogy a minőségre nem szabad sajnálni egy kis plusz kiadást.
Bióboltokban megvásárolható.

A nyírfacukor fehér, édes, kristályos szénhidrát, amely egy természetes cukorféle. Íze, megjelenése azonos a hagyományos kristálycukoréval, viszont az emberi szervezetre gyakorolt élettani hatása épp az ellenkezője. A nyírfacukrot a múlt század elején állították elő Finnországban, elsőként a világon. Amellett, hogy természetes és élettanilag kedvező hatású, nélkülözi a cukor és a mesterséges édesítők mellékhatásait. Felfedezhető zöldségekben, gyümölcsökben, gabonafélékben, sőt még az emberi testben is. Édesítő hatása nagyon hasonló a répacukoréhoz, de csupán kétharmadnyi energiát tartalmaz.

A nyírfacukor fogyasztása nem vezet elhízáshoz, jótékony hatással van fogainkra, lúgosítja szervezetünket, nem kell inzulin a hasznosításához, gyorsítja az emésztési folyamatokat, és segíti a kiválasztást. 25%-a a vékonybélen keresztül felszívodva a májban glükózzá (vércukorrá) alakul, 75%-a emésztetlenül halad át a vékonybélen, a bélflóra zsírsavakká alakítja a vastagbélben, amelyből a máj energiát nyer, és ez már nem rakódik le. A glükóz egy részét a test vizes oldatban megköti. Ez az, ami intenzív fogyókúrával gyorsan megszabadít néhány kilótól, ám a testzsírt valójában nem érinti. Vigyázat: túlzott fogyasztása hasmenést okoz!

Forrás: Kalóriaszegény sütemények lemondás nélkül

Kíváncsi lennék más tapasztalatokra is, kérlek ha használjátok, írjátok meg az ezzel kapcsolatos véleményeiteket, tapasztalaitokat!

6 megjegyzés:

tejszínhab írta...

Hm, ezt kipróbálnám, amúgy sem bírom túlságosan a fehér cukrot:)Van egy mennyiség, ami után a szervezetem kiakad. Mondjuk mindenféle édesítőszerrel próbálkoztam már, de valahogy nekem olyan mellékízük van.

Edó írta...

Az édesítőszerekkel vigyázni kell,mert a szervezetre káros anyagokat tartalmaznak.Inkább méz, vagy nádcukor,ezek természetesebbek.Majd próbáld ki ezt is:)

Dia és a konyha írta...

A nyírfacukorra is érdemes odafigyelni! Próbáltam itthon bevezetni, de nálam például nagyon kellemetlen mellékhatásai lettek a dolognak! Puffadás, hasfájás és hasmenés, pedig nem is gyorsan és nagy adagban vezettem be. Eleinte csak a reggeli kávéban ittam, de már ez is megviselt! Most inkább a steviát használjuk.

Edó írta...

Dia,vajon miért?Biztosra veszed,hogy a cukor okozta a tüneteket?Én még nem tapasztaltam kellemetlenségeket,a gyerekeknél sem volt semmi gond,kíváncsi lennék,nálad miért..

Dia és a konyha írta...

Biztos, hogy az okozta a tüneteket, mert semmi másban nem változtattam az étkezési szokásaimon. Lehet, hogy esetleg valami ideiglenes felszívódási zavar volt, vagy nem tudom, de már nem merem újra megpróbálni.

Edó írta...

Dia,ez azért mindenképp érdekes,mert ha ez a cukor természetes,akkor nem szabadna ilyen tüneteket produkáljon!Én sikerrel használom,s még senkinél nem volt probléma.Szerintem még egy próbát megérne neked is,csakhogy lássuk,tényleg az lehetett-e az oka.