2011. december 12., hétfő

Ínyenc töltött gomba, rukkola-mártogatóssal


Nemrégiben igen finom sajtot vásároltam Tekerőpatakon, mégpedig szarvasgombásat. Rögtön beleszerettem, azóta is eszem mindennel, de még magára is.
Eléggé intenzív íze van, éppen ezért kitűnő ételeket lehet készíteni belőle. Utóbb például gombatöltelékként végezte, ami olyan finomra sikerült, hogy nem győztem enni. Szóval most úgy jártam, hogy gombát gombával eszem :)
A rukkola-mártogatós csak maradékhasznosítás céljából készült mellé, és nem is gondoltam volna, hogy a töltött gombához ennyire illik majd. Direkt nem bonyolítottam túl az ízesítését, a gomba tölteléke miatt.

Hozzávalók :

  • nagyobb gombafejek (csiperke)
  • 5-10 dkg füstölt sonka
  • 5 dkg szarvasgombás érlelt sajt
  • néhány csepp olívaolaj
  • csipet só
A rukkola-mártogatóshoz:
  • egy marék rukkola saláta
  • 2-3 evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • só, bors
Elkészítése:
  • A gombákat megmossuk, majd enyhén sózzuk, és megtöltjük az apróra vágott sonkával és a sajttal.
  • Néhány csepp olajjal meglocsoljuk, és kiolajozott sütésálló tálba helyezzük. Kevés vizet öntünk alá, majd 200 fokos sütőben először megpároljuk, majd a levét leöntve megpirítjuk.
  • A mártogatóshoz a hozzávalókat összeturmixoljuk (1 evőkanál búzakorpát adtam hozzá, csak a jótékony hatása miatt), és a gomba mellé kínáljuk.

3 megjegyzés:

Ami írta...

Nagyon jól hangzik! Én legutóbb egyszerű juhtúrós gombatölteléket készítettem, de a szalonna és a sajt igazán finom, karakteres ízt adhat neki!

Jutka írta...

Remélem nem ettétek meg az összeset :D

Roza írta...

Ez valami felséges lehet!