2011. október 19., szerda

Gesztenyetorta (sütés nélkül)


Nagyon szeretem a gesztenyét, meg a gesztenyepürét is. De azért nem minden gesztenyés édesség a kedvencem, mert a legtöbbjük túl édes, én meg inkább a könnyebb finomságokat kedvelem. Általában a habos-babos sütik nem a kedvenceim.
Ez a torta is ilyen édesebb kategória, aki szereti a habos krémeket, annak mindeképp ajánlom. Egyébként ennek ellenére nekem nagyon ízlett, rendkívül finom szerintem.  Szerintem többet is elbírna. S mivel sütni sem kell, ezért még prkatikus is, hipp-hopp kész a vasárnapi desszert. A krémbe tettem csokoládét is, s jól gondoltam, mert egész jó a gesztenyével. Kicsit reckíros volt, hogy a krém megfelelő állagú lesz-e, de jó hogy nem tettem hozzá zselatint, mert így tökéletes lett.

Hozzávalók:

  • 30 dkg babapiskóta 
  • 50 dkg gesztenyepüré 
  • 8 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé 
  • 4,5 dl habtejszín 
  • 1 dl tej 
  • 1 evőkanál instant kávépor 
  • a díszítéshez: mandula, kakaópor
Elkészítése:
  • A gesztenyepürét villával jól áttörjük. 
    Abban az esetben, ha ízesítetlen gesztenyepürét vásároltunk, akkor hozzáadunk 1-2 teáskanál rumaromát és kevés porcukrot. 
    0,5 dl tejszínt femelegítünk, elkeverjük benne a csokoládét. A tejszínes csokit a gesztenyemasszához adjuk a tejjel együtt, majd alaposa kikavarjuk. A maradék tejszínt kemény habbá verjük, és óvatosan a masszába forgatjuk. 
    A kávét elkeverjük 2 dl hideg vízzel, majd egyenként belemártjuk a babapiskótákat. 
    Egy 22 cm-es átmérőjű kerek tortafomra karimáját tálra állítjuk. Az alját körberakjuk a kávéba mártott babapiskótával, erre egy réteg gesztenyekrémet kenünk. A krémre újabb sor babapiskótát rétegezünk, majd ismét befedjük krémmel. Erre helyezzük a maradék babapiskótát, megkenjük krémmel, majd mandulával, kakaóporral díszítjük. Hűtőszekrényben minimum 2 órát dermedni hagyjuk, ezután a karimát eltávolítjuk, és a torta oldalán elsimítjuk a krémet.


    Tipp: Papírlapból vágjunk ki tetszés szerinti alakzatot (itt pl csillag), a papírt helyezzük a torta tetejére. Teaszűrőbe tegyünk kakaóport, majd a papírlap fölé tartva, szórjuk az alakzatra. Ezután távolítsuk el a papírt.

    Ne tudom, ki hogy van vele, de amikor kibontom a gesztenyepürét, mindig eltűnik belőle egy kevés :)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Istenien néz ki! :)

Éva írta...

Nagyon finom lehet ez a torta, guszta! Hasonló módon vágtam ki én is formákat már.

Petra írta...

Nagyon jó kis gyors édesség. A tálalás meg Edósan gyönyörű! :)))

Ami írta...

Nagyon jól hangzik! És jól is néz ki! Szeretem a gesztenyét, ideje valami mást is csinálni végre a gesztenyegolyón kívül :)

Bianka írta...

Ez nagyon ütős, isteni