2011. október 6., csütörtök

Csirkemáj pástétom


Nagyon gyakran készítek valami kenyérre kenhetőt, mert szeretem, ha változatosak a reggelik. Másrészt meg nemigen lenne amit kenyérre kenni, hisz a felvágottak kiesnek, a margarin ritkán jöhet szóba, sajtos pirítóst sem ehetünk minden nap, szóval kellenek ezek a kencék.

Pástétomot még nem készítettem, pedig rendszerint vásárolok májat, mert én nagyon szeretem. Sajnos a család többi tagja nem eszi meg (ezt sem), de úgy néz ki pástétom formájában mégis elmegy.
Nem is bonyolítottam túl a dolgot, egyszerűen készítettem, a lényeg az volt, hogy egészséges legyen. S mikor megkóstoltam, nagyon ízlett. Aztán másnap megkóstoltam, és akkor voltam igazán elájulva, mert szerintem ízre leírhatatlan!
Ideális tízóraira is, főleg paradicsommal nagyon finom.

Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemáj
  • 1 fej hagyma
  • 3 evőkanál mustár
  • 1 evőkanál kókuszzsír (esetleg vaj vagy zsír)
  • só, bors
Elkészítése:
  • A hagymát apróra vágjuk és a kókuszzsíron kissé megpároljuk. Hozzáadjuk az alaposan megtisztított csirkemájat, megborsozzuk, és kavargatva megpirítjuk. Vigyázzunk, ha sokáig sütjük, kiszárad.
  • Ezután megsózzuk, hozzáadjuk a mustárt, majd összeturmixoljuk. Inkább blenderrel ajánlatos, mert a botmixerrel nem lesz annyira krémes.
  • A pástétomot kisebb tálkába tesszük és fóliával letakarva hűtőszekrényben tároljuk.
Teljes kiörlésű kenyérrel, zöldségekkel fogyasztva nagyon tápláló, finom reggeli vagy előétel. 
Különféle olajos magvakkal megszórva (tökmag, napraforgómag stb) még finomabb és táplálóbb.
Bolti pástétomnak a nyomába se érhet.

5 megjegyzés:

Roza írta...

De jó!:) Úgyis elkeveredett a csirkemáj pástétom receptem... Ez jól hangzik:)

Éva írta...

Nagyon finom lehet, majdnem mint a reszteltmáj csak pépesítve van ! Gondolom a mustár még pikánsabbá teszi!:)

Edó írta...

Roza,örülök hogy tetszik:)Próbáld ki.

Éva igen,csak ehez nem adtam lisztet.A mustár nagyon illik hozzá!

Kati írta...

Hogy te miket tudsz.:)

Tökmag írta...

Köszönet érte!!! én tettem bele még kevés petrezselyemzöldet és fokhagymát is második nekifutásra...jóóóólett:) köszönöm!