2011. szeptember 23., péntek

Sajtos-tejszínes tészta gorgonzolával


Szintén a férjem szülinapjára készült. A recept egy kisfüzetből származik, rengeteg lefűzött receptem van, azok között találtam.
A tésztát magam készítettem, illetve a gyerekek is sokat segítettek. Egyedül nem is lettem volna meg vele, nagyon munkás ilyen spirál alakúra készíteni.



Szerintem ez a tészta most nem sikerült jól, mert túl kemény volt főzés után. Úgyhogy legközelebb simább változatot készítek mindenképp, mert erre időm sem lenne bügyürgetni.
Az étel amúgy finom lett, viszont a múltkori tésztával biztosan sokkal jobban ízlett volna nekem. Férjem pedig váltig állítja, hogy nincs vele semmi gond. Úgyhogy majdnem egyedül ette meg az egészet :)

Hozzávalók:

  • 40 dkg száraztészta (4 tojásból)
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 3 tojás
  • 2 dl főzőtejszín
  • só, bors, szerecsendió
  • 10 dkg reszelt edami sajt
  • 1-2 evőkanál apróra vágott bazsalikom (szárazat használtam)
  • 10 dkg gorgonzola
  • 2 paradicsom
  • olaj
Elkészítése:
  • A tésztát enyhén sós vízben kifőzzük, majd összekevarjuk az olívaolajjal.
  • A tojásokat villával felverjük, hozzáadjuk a tejszínt, reszelt sajtot, bazsalikomot. Ízesítjük sóval, borssal, szerecsendióval és összekavarjuk a kifőtt tésztával.
  • Egy tűzálló tálat kikenünk olívaolajjal, beletesszük a tésztát és rászórjuk a gorgonzolát. Kirakjuk paradicsomcikkekkel és 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt összesütjük.
A fotó olyan amilyen, futtában fotóztam.

Nincsenek megjegyzések: