2011. július 8., péntek

Ribizlis piskótarolád


Még sosem készítettem ribizlis süteményt, és már nagyon vágytam rá. Szerintem a piros ribizli az egyik legszebb gyümölcs és mindamellett nagyon finom is és egészséges.


Sajnos nem sok esélyem van hozzájutni, most viszont ahogy megláttam, rögtön vettem belőle.
Bezzeg annak idején (tizenakárhány éve), nagymamámnál tonnaszámra termett fekete- és piros ribizli, de akkor annyira természetes jelenség volt, hogy valahogy sosem vágyódtam utána.
Most meg mit nem adok érte...
Másrészt meg nemrég vettem észre, hogy van még darált mákom, azzal is kezdene kellene valamit.
Egycsipet épp ilyen sütit készített, nekem meg nagyon megtetszett. Az ötlet tehát adott volt, a receptet viszont nem követtem, hanem saját hagyományaimra alapoztam :)

Hozzávalók:


Piskótatekercs:
  • 6 tojás
  • 18 dkg cukor
  • 18 dkg liszt + 4 evőkanál őrölt mák
Krém:
  • 50 dkg tehéntúró
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 citrom reszelt héja
  • 20 dkg cukor
  • 2 ml vaníliaaroma
  • továbbá: 25 dkg ribizli, porcukor
Elkészítése:
  • A tojások fehérjét pár csepp ecettel majdnem keményre felverjük, majd lassan adagolva hozzá a cukrot, keményre verjük.
  • Hozzákavarjuk a tojássárgákat, majd óvatosan a mákkal kevert lisztet.
  • Nagyméretű tepsibe sütőpapírt helyezünk, beleöntjük a masszát és vékonyan elterítjük.
  • 180 fokos sütőben kb 12 perc alatt megsütjük.
  • Egy tiszta konyharuhát liszttel megszórunk, rátesszük a piskótát és még forrón felcsavarjuk, kihűtjük.
  • A krémhez valókat krémesre keverjük. A piskótát kicsavarjuk, megkenjük a krémmel, majd megszórjuk a megmosott ribizliszemekkel. 
  • Szorosan feltekerjük és kevés időre hűtőszekrénybe tesszük dermedni.
  • Porcukorral megszórjuk, szeletekre vágjuk.
Nagyon finom, mutatós sütemény, kissé fájlalom, hogy nem érződik benne a mák.

8 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki, guszta! Nagyon szeretem a ribizlit meg a piskótát is így kettő az egyben!

egycsipet írta...

Szép lett nagyon! :))
Nem tudom, mi lehetett a gond a mákkal. :( Az enyémben jól kiérződött, igaz én kevesebb liszttel készítettem és frissen daráltam a mákot, talán ez is számít az eredmény szempontjából.

Marika írta...

Nagyon jól néz ki! Így egész szemekben én sem ettem még ribizlis sütit, csak lekvár formában, de biztosan nagyon finom lehet! Gratula! :)

Edó írta...

Éva,Marika,köszönöm,finom,üdítő sütemény!

Egycsipet,én is kevesebb lisztet adtam hozzá,viszont lágynak találtam a masszát(szerintem a mákból kicsapódó olaj miatt),ezért raktam hozzá a teljes lisztmennyiséget.Lehet íze azért nem érvényesült,mert nem frissen darált volt.

Bianka írta...

Gyönyörű

Adél írta...

Nagyon guszta ,mutatós ez a rolád.

Noémi írta...

Én nem tudom az enyémmel mi lett, a krémje olyan lágy lett, hogy amikor rátettem folyt szét, és fele megmaradt, mivel amikor csavartam fel kifolyt és nem is maradt egyben a piskótával, az ize jó. Mi lehetett a gond?

Edó írta...

Bianka,Aleda,köszönöm!

Noémi,hát fogalmam sincs...!?Ezen kívül tettél esetleg valami egyebet is a krémbe?Milyen túrót használtál?Nem véletlenül valami tejfölös volt?A sima túrónak nem tud folyós állaga lenni,hacsak nincs fehígítva valamivel..