2011. június 28., kedd

Cseresznyés joghurttorta


Nem titok, hogy előnyben részesítem az olyan ételeket, melyek egyszerűen és gyorsan elkészíthetőek. Ez a tortácska pedig épp ilyen, meg azért is praktikus, mert sütés nélkül készül. Bármilyen gyümölccsel készíthető, a végeredmény úgyis garantált :) Nálunk még érik a ropogós cseresznye, ezért azzal készítettem.
Na és lássuk, fel tudom-e még idézni a pontos hozzávalókat...fel tudtam! :)

Hozzávalók:

  • 2 csomag zabpehelykeksz (Győri Édes Zabfalatok)
  • 1 csomag vaj (20 dkg)
  • 680 g natúr joghurt (2 nagy doboz)
  • 400 g tejföl
  • 1 csomag zselatin (10 g) - lehet 2 is, nekem csak 1 volt, de az is elég
  • 1 db lime (zöldcitrom) vagy citrom
  • 20 dkg sötétbarna nádcukor (vagy fehér)
  • 1 kis fiola vaníliaaroma (vagy 2 teáskanál)
  • cseresznye
Elkészítése:
  • A kekszet darabosra aprítjuk (vagy ledaráljuk) és a puha vajjal összegyúrjuk. Kapcsos tortaforma aljába nyomkodjuk és hűtőszekrénybe tesszük.
  • A tejfölt, joghurtot, reszelt lime héjat, cukrot, vaníliát összekavarjuk. 1 dl-t kiveszünk, elkeverjük benne a zselatinport és lassú tüzön felforrósítjuk (forralni nem szabad). A krémhez kavarjuk, majd a krémet a tortaformába öntjük.
  • Hűtőszekrénybe tesszük legalább 3 órára, amíg a krém teljesen megszilárdul. Amikor már majdnem kemény, elhelyezzük rajta a megmosott cseresznyét.

Ha nádcukrot használunk, ezesetben a sütemény sokkal aromásabb, különlegesebb ízű és egészségesebb lesz. 
A krémet a nádcukor színezte enyhén barnára.
Kis szeletet fogyasszunk belőle, mert a vajas keksz miatt eléggé tömör gyönyör.


6 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nahát, milyen guszta, tetején a gyümölccsel! Nem kell laca-facázni a kimagozással!

@havas írta...

Tavaly nyáron próbáltam ki a sütés nélküli, joghurtos receptedet (csak éppen más gyümölccsel). Az ilyen torták, "sütik" nekem valók! Külön köszönte mégegyzser! (Jó, h van hova bekukkintanom, ha vmit elfelejtenék menet közben!)

Edó írta...

Marisz,ugy-e?:P

Kata,csak kukkants nyugodtan,és írj pár szót néha!Nekem is jól esik.Puszi!

kismazsi írta...

Ez nagyon jól néz ki!!Gratulálok!!

Anikó írta...

Edó, nézz be hozzám légyszíves, vár egy díj sok szeretettel:-))))

@havas írta...

Ahogy nekem is (jólesik) :) Nagyon szívesen!