2011. június 14., kedd

Bodza ital idén is


Merthogy a bodzát nem lehet megúnni. Főleg ha egy évben csak egyszer van bodzaszezon. Elkészült az ötödik üveg bodzalé is, mert miután készült már 3 adag (s még a dzsem), még mindig maradt bodza és sajnáltam volna kidobni.
Minden évben készítek, idén kissé más arányokkal mint tavaly és szerintem tökéletes lett. Valószínű idén lesz még folytatás, mert a bodza nálunk csak most virágzik javában.

Hozzávalók:

  • 10 db bodzavirág
  • 2 db citrom
  • 2 tasak citromsó
  • kb 60 dkg cukor
  • 5 literes üveg
Elkészítése:
  • A bodzavirágokat alaposan átvizsgáljuk, hogy eltávolíthassuk az esetleges apró bogarakat. Az üvegbe szórjuk a karikára vágott citrommal, cukorral, citromsóval együtt, majd felöntjük vízzel.
  • Az üvege tetejére egy kistányért helyezünk, majd hűvös, sötét helyen 2-4 napig érleljük (én nem szoktam kavargatni, csak mielőtt leszűrném).

  • Ezután vászonnal borított szűrőn leszűrjük, hogy az ital szép tiszta legyen. Ha szükséges utánaízesítjük, majd üvegekbe töltjük és felhasználásig hűtőszekrényben tároljuk.
Ez a klasszikus bodzaital, de gazdagíthatjuk mentával, citromfűvel, lime-al, naranccsal, ízlés szerint.
Mi nagyon szeretjük.

3 megjegyzés:

Kati írta...

Én is már a harmadik alkalommal készítettem az idén, nagyon szeretjük.

Bianka írta...

Nagyon szeretem

Eszter írta...

Szívesen felhörpinteném.