2011. május 16., hétfő

Sóskás pite


Sóskás ételt még sosem ettem, s mivel a nővérem kertjében adott volt a friss sóska, nem hagyhattam ki, hogy meg ne kóstoljam. Sóskás pitét készítettem ebédre (pár napja, még Ausztriában), nagyon finom lett, de legközelebb több sóskát teszek bele, mert simán belefért volna.
Szerintem még hidegen is nagyon finom!

Hozzávalók:


Tészta:
  • 30 dkg liszt
  • fél teáskanál só
  • 15 dkg vaj
  • 1 tojássárgája
Töltelék:
  • 25 dkg cottage sajt (angol friss sajt)
  • kb.10 dkg sóska
  • 2 szál újhagyma
  • 3 tojás
  • kb.1,5 dl tej
  • reszelt sajt a tetejére
Elkészítése:
  • A tésztához valókat gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, kinyújtjuk, majd piteformába simítjuk (peremet is készítünk a tésztából).
  • A sóskát, hagymát megmossuk, előbbit vékony csíkokra, utóbbit karikára vágjuk. A tojásokat villával felverjük, hozzákavarjuk a sajtot, a zöldségeket, a tejet és a sót.
  • A tölteléket a tésztára öntjük, megszórjuk r3szelt sajttal, majd 200 fokos sütőben 25-30 perc alatt pirosra sütjük.
A cottage cheese helyettesíthető bármilyen lágy sajttal, esetleg krémsajttal, de ricottát, túrót is használhatunk.

4 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon guszta, én eddig sóskát csak nyersen és levesként ettem.

Adél írta...

Csak levesbe ettem sóskát,jó ötlet így is.Nagyon guszta.

Éva írta...

Guszta, biztos nagyon finom. Sóskát szeretem bár még ilyen formában nem ettem.

Bianka írta...

Nagyon gusztos