2011. április 24., vasárnap

Töltött bárány


Húsvét a töltött bárány ideje, igazából máskor nem is készítünk, csak ebben az időszakban. Nem rajongok a bárányhúsért, ilyenkor viszont mindig nagyon finom. Ahány ház, annyi szokás, mindenki másképp készíti, saját ízlésének megfelelően. Számomra ez az igazi töltött bárány.

Hozzávalók:

  • fél bárány fej nélkül
  • a fél bárány első szervei: tüdő, máj, vese
  • húsdarabok 
  • 6 keményre főzött tojás
  • 6 nyers tojás
  • 20 dkg szalonna
  • só, bors, delikát
  • petrezselyemzöld
Elkészítése:
  • A belsőségeket megfőzzük, majd apró kockákra vágjuk a tojásokkal, szalonnával együtt.
  • Összekeverjük a nyers tojásokkal, a bárány nyaki részéről lefejtett húsdarabokkal, majd fűszerezzük.
  • A bárány hasi részét betöltjük a töltelékkel és bevarrjuk vagy hústűvel megtűzzük.


  • Sóval, borssal alaposan bedörzsöljük, majd a bárány hártyáját ráterítjük, hogy a hús ne égjen meg, illetve ne száradjon ki.

  • Tepsibe tesszük, kevés vizet öntünk alá és sütőben pirosra sütjük.
A bárányhúst kosárba tesszük főtt tojás, sonka, kolbász, friss házi kenyér és némi pálinka kíséretében. Letakarjuk fehér kendővel és húsvét reggelén a templomba visszük megszentelni. Hazatérve mindent az asztalra helyezünk, majd a család jóízűen elfogyasztja.
Ilyen finom reggeli csak egyszer van egy évben! :)

6 megjegyzés:

sedith írta...

Még sosem készítettem töltött bárányt, nem is tudtam volna eddig, honnan fogjak hozzá.:D És a combokkal együtt sül a töltött rész is? Idén nem készítettem bárányt, István kicsit drágállta kilóját.:) De majd úgyis kapunk még, és akkor feltétlenül kipróbálom.

További kellemes ünneplést, holnapra sok locsolót és sok piros tojást!:)

Edó írta...

Edith,igen,egyben sül minden,szép pirosra,ropogósra.Sajnos egyben nem fotóztam le,már nem volt energiám:)Nektek is további kellemes ünneplést!

Mézigörl írta...

Utólagosan is kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok Neked és a családodnak! :-DD

Adél írta...

Hát ez nem semmi!Ide aztán kellett tepsi:)Nagyon guszta.

kismazsi írta...

Húú, ez nagyon jól néz ki!
Bevallom, eszembe nem jutott volna tölteni, én mindig csak pörköltnek készítettem!!
Köszi az ötletet!!
Nagyon kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

Rozsika írta...

Én is készitettem töltöt bárányt,én nagyon szeretem de a családom nincs oda érte.