2011. február 18., péntek

Szezámkrém


Ez úgy indult, hogy humuszt akartam készíteni, ami tulajdonképpen csicseriborsó krém. Hogy igazi legyen, először szezámkrémet készítettem hozzá, aztán vettem észre, hogy csicseri helyett sárgaborsóm van :) Így aztán szezámkrémes sárgaborsó lett humusz helyett, de erről majd később.
A szezámkrém isteni finom, sok mindenhez el tudom képzelni, nem is értem eddig miért nem készítettem. Ízre a tepertőkrémhez hasonlít.

Hozzávalók:

  • 20 dkg szezámmag
  • 1 dl olívaolaj
  • annyi víz, hogy pasztás állagú legyen
Elkészítése:
  • A szezámmagot megpirítjuk száraz serpenyőben (ne nagyon, mert keserű lesz a krém), majd kávédarálón lisztté daráljuk.
  • Ezután hozzáadjuk az olajat és összeturmixoljuk. Közben annyi vizet adunk hozzá, hogy pasztás állagú legyen. Ízlés szerint sózzuk, de nem kell sósnak lennie.
  • Pogácsatölteléknek is el tudom képzelni, de salátákhoz, szószókhoz is remek lehet. Akár pirítósra kenve is finom.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon tetszik, idáig csak boltit vettem

Ditta tortái írta...

Ha olyan mint a tepertő krém rossz nem lehet:-)A fotó szenzációs!

Császár Erus írta...

Nyámi, imádom a humuszt. Sokszor készítek is. 2 és fél éve kívántam meg terhesen, amikor : " Ne szórakozz Zohánnal " filmet néztük. Addig csak porból készült humuszt ettem volt, úgy, hogy azt sem tudtam miből készül:) Szegény férjem 1 hétig kereste a csicseriborsót.