2011. január 5., szerda

Gombapörkölt (diétás)


Pár napja nagyon szigorú vagyok ami az egészséges étkezést illeti. Ünnepek után ránk is fér, az utóbbi időben sok volt az édes, a lisztes, a zsíros is, ezért ezektől egy időre búcsúzom. Azért a család többi tagjának maradnak a sütik, mert sztrájkra mégsem foghatom őket :) Természetesen sütök diétás változatokat is, magamnak. Mert sütit enni mindig muszáj :P
Arra viszont törekszem, hogy amit készítek, az nagyon finom legyen. Mint ez a gombás étel, mert ez maga a menyország.

Hozzávalók:

  • kb.10 nagyobb fej csiperkegomba
  • 2 evőkanál sovány tejföl
  • fél teáskanál dijoni mustár
  • kakukkfű (szárított)
  • leheletnyi só
  • 1 evőkanál házi ételízesítő
  • olívaolaj
Elkészítése:
  • A gombákat megmossuk, vékonyabb szeletekre vágjuk. Serpenyőben pár csepp olajat hevítünk, rádobjuk a gombaszeleteket, pár percig pirítjuk. Csak addig, amíg a gomba kezd összeesni, kb.5 perc.
  • Ekkor ízesítjük az ételízesítővel, kakukkfűvel, mustárral, ha szükséges enyhén sózzuk.
  • Hozzáöntjük a tejfölt, felforraljuk és levesszük a tűzről. Héjában főtt natúr krumplival tálaljuk. A legjobb alufóliába csomagolva lerben megsütni. Savanyú uborka illik mellé!
  • Ha szószósabbra szeretnénk, akkor öntsünk kevés vizet a gombára amíg pároljuk, majd sűrítsük 2 evőkanál zabkorpával.
Másnapra még finomabb!

8 megjegyzés:

Irmi írta...

Jaj milyen egyformán gondolkozunk, de szerintem mindenki így van vele, én zsír-liszt-cukor mérgezést kaptam, s amit főztél meg is kívántam Nagyon fininek tűnik!

Ditta tortái írta...

Ez tényleg nagyon kímélő étel,meg finom is:-),nagyon tetszik a fotó,szép nagyon!

4Gyerek írta...

Yessss....van itthon zabkorpa is.

Viki írta...

Úgy látom mindenki besokallt az ünnepi ételektől. Már napok óta nálunk is könnyen emészthető ételek készülnek, s főleg egészségesek.

Edó írta...

Irmi,finom is!

Ditta,köszönöm,új gépet hozott az angyalka.Csak tanulnék meg fotózni vele:)))

4Gyerek,akkor jóóóó!

Viki,én nem most sokalltam be,hanem az elmúlt fél évben,demost már végképp.Jobban szerettem azt az állapotomat amikor így étkeztem!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet és a kép is csúcs szuper

Ami írta...

Oda vagyok a gombáért! És ez csodás recept! nyami!

egycsipet írta...

Diétás recept, nekünk jöhet! Mééég ilyet! :)))
Guszta a gomba nagyon, vajon meg tudnám etetni a férjemmel? :D