2010. december 15., szerda

Túrós rakott puliszka


Na ilyent is nagyon régen készítetem már, pedig hamar elkészül és nagyon finom. Jóféle júhtúrót mindig a piacon vásárolok, egy kászoni nénitől, mert az üzletiben nem bízok, mintha nem is túró lenne. A piacos túróval viszont meg vagyok elégedve. Még :)
Általában nagyon egyszerűen készítem, csak puliszka és túró. Aztán ha van kéznél némi krémsajt meg kemény sajt, akkor azokat is hozzácsapom.

Hozzávalók:
  • puliszkaliszt (kukoricadara)
  • 0,5 kg júhtúró
  • 1 tubus sajtkrém (elmaradhat)
  • reszelt sajt (elmaradhat)
  • só, kevés olaj
  • tejföl
Elkészítése:
  • Sós vizet forralok, majd beleszórom a puliszkalisztet (mindent szemre teszek) és gyorsan kavargatva keményre főzöm. 
  • Egy edénybe kevés olajat öntök, rárétegezek egy rend puliszkát. Túrót morzsolok rá és kevés sajtkrémet is nyomok hozzá. Ismét egy réteg puliszka, majd túró és sajtkrém, amíg a készlet tart :P
  • Tetejét bőven megszórom sajttal, majd lefedve először erős tüzön főzöm, hogy az alja kissé megpiruljom. Ropogós lesz és ez a legfinomabb benne. Én nem szoktam sütőbe tenni.
  • Lassú tüzön további 10-15 percig főzöm, majd tejföllel gazdagon meglocsolva tálalom.
Lehet mellé enni csokipudingot is - ha a kicsi fiamat kérdezzük :)) Erről jut eszembe, mennyire szeretem a főtt puliszkát dzsemmel megkenve, vagy simán cukorral megszórva. Gyerekeknek még meg sem mertem mutatni, félek ezután csak úgy kérnék :P

A fotóért elnézést, nem sok türelmem volt hozzá..

7 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Edó! Ez nagyon jó, sőt zseniális! Vittem próbára! Ügyi vagy! :-)))

Ágnes Rita írta...

próbáld ki forrón, jéghideg tejföllel(mézes tejföllel:))

Juci írta...

Hogy van az a mondás?
Odaadnám fél karom ezért az adag túrospuliszkáért!!!!!

Bianka írta...

IMÁDOM, csorog a nyálam

Túry Amália írta...

Hűű de megkívántam! Az igazság, hogy az otthoni túró sokkal finomabb mint amit Bp-en lehet venni...

Ottis írta...

Nagyon guszta,én is szeretem!

Ditta tortái írta...

Nagyon guszta,habár még soha nem ettem,de nagyon finom lehet.