2010. október 13., szerda

Marokkói csirkemell

 Lévén hogy a 38. VKF! házigazdája vagyok, úgy gondoltam jó lenne pár példa a témával kapcsolatosan, mivel úgy látom, sokatoknak bonyolultnak tűnik. Pedig annál sokkal egyszerűbb, szerintem mindannyian készítetek ilyen fogásokat, gyakrabban mint gondolnátok. Nem kell túlbonyolítani a dolgot, csupán legyen egészséges az elkészített étel. Ez itt pl. zsírmentes húsból, sütés nélkül készül és és krumpli helyett zöldséggel van társítva. Nem mintha a krumpli ne lenne egészséges, csupán hússal párosítani nem szerencsés.

A receptet a Kiskegyed konyhájában olvastam, egyszerűnek és érdekesnek találtam, ráadásul gyorsan elkészíthető, szóval mindenképp nekem való. Nagyon finom, a család többi tagja miatt egy kis krumplipürét is készítettem mellé. Sajnos korianderzöldet sehol nem kapni, de még szárítottat sem találok soha, ezért koriandermagot zúztam össze, azt használtam.

Hozzávalók:
  • 2 db. csirkemell filé
  • 1 marék petrezselyemzöld
  • 1 marék korianderzöld
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 4 evőkanál olívaolaj
  • 4 evőkanál citromlé
  • 1 teáskanál őrölt kömény
  • 1 teáskanál piros fűszerpaprika
  • csipet csilipor
Saláta:
  • sárgarépa
  • káposzta
  • mazsola
  • vegyes csíra
  • citromlé
Elkészítése:
  • A páchoz összekeverjük az olajat, citromlét, petrezselymet, koriandert, fokhagymát, köményt, paprikát, csiliport.
  • A húsokat megmossuk, szárazra töröljük, mindkét darabot négybe vágjuk. Összekeverjük a páccal, majd legalább 2 órára hűtőszekrénybe tesszük (én estétől másnapig hagytam, de tovább is lehet).
  • A pácolt húst sózzuk, borsozzuk, majd grillrácson megsütjük. Közben locsolgatjuk a páclével, hogy ne száradjon ki. Serpenyőben is süthetjük, olajban.
  • Salátával tálaljuk: répát, káposztát reszelünk, csírával és mazsolával összekeverjük, citromlevet csepegtetünk rá.
Lepénykenyér illik hozzá.

A mazsolát szándékosan hagytam ki, a csírát meg véletlenül (nem csoda, amilyen zizi vagyok mostanában), pedig rengeteg van a hűtőben..így jártam, majd megeszem vajas kenyérrel :) A salátát Macalék fűszerkeverékkel ízesítettem, amit hétvégén vettem Gyergyószárhegyen, Otti ajánlatára. Nagyon finom lett tőle, nem csoda, hisz sokféle fűszerből áll, nekem nagyon bejött. Bió fűszerkeverék, tőlünk nem messze készítik, Karcfalván. Mindenhez használni fogom.

10 megjegyzés:

4Gyerek írta...

minek neked korianderzöld? látod, nekem is múlttá tette a fiam.
egyébként ez a kaja nekem jobban bejön mint a citromszelet. holnapra ebédre? kérhetek?

Edó írta...

Hogyhogy múlttá tette?Azért kell a citromszelet is,süti nélkül élni nem lehet:P

Ami írta...

De jól néz ki :) nyami!

családi tűzhely írta...

Nagyon guszta:)

Bianka írta...

Nagyon gusztán néz ki

Ottis írta...

Guszta nagyon!Öülök, hogy a Macalik bevált és szereted!!!

4Gyerek írta...

az való igaz, hogy süti nélkül nem élet az élet. avagy lehet, de akkor csokival kell pótolni a hiányt.
citrom nálam teába, vagy csak komplementer íz lehet. domináns nem.
a korianderzöld történelmét pedig itt
http://elkeszitettem-megmutatom.blogspot.com/2010/10/tegnapi-nap.html
olvashatod.

Edó írta...

Képzeld,nemrég szerettem meg a citromos sütiket,régebben én sem szerettem!Változik az ember ízlése:)
A koriander történetén nagyon jól szórakoztam, bocsi,de teljesen átéltem a helyzetet,mert nálunk is vannak ilyen témák:))

4Gyerek írta...

hát lehet, tényleg változik. Ezelőtt olyan 15 évvel még megettem, ma már egyre kevésbé.
Sőt, nem szeretem a citrom illatú illatosítókat, mosó-mosogatószereket, stb.
pedig nincs is olyan sok bogaram, ha valaki ebből az ellenkezőjére következtetne ;)

hasonló komikus dolgok: mesélj róluk. ha nyílvános.

Edó írta...

ÖÖÖ izéé,hol kezdjem:)))Azért vészes dolgokat nem csináltak még az enyémek,amitől égnek állt volna a hajam,de ahogy jutnak eszembe,úgy írom majd:)