2010. június 15., kedd

Csirkepörkölt almás káposztával


Avagy: főzzünk az Erdélyi konyhából:) Ez a recept a legutóbbi számban jelent meg, G.Edith hozta. Isteni a recept, kiváló egytálétel, nincs sok munka vele, szóval én beleszerettem ebbe az ételbe. Már olvasáskor nagyon szimpatikusnak tűnt, és tényleg isteni, ahogy elképzeltem. Nagyon-nagyon finom, ajánlom mindekinek!
Én csirkecombbal készítettem, de lehet csirkemellből is, vagy vegyes csirkehúsból.



Hozzávalók:
  • 5 db egész csirkecomb (vagy kinek melyik része tetszik)
  • 1 kisebb fej friss káposzta
  • 2-2 db zöldpaprika és paradicsom
  • 2-3 db alma
  • 2 fej vöröshagyma
  • pirospaprika
  • kevés olaj
  • só, bors
  • csokor kapor
  • tálaláshoz tejföl
Elkészítése:
  • A hagymát apróra vágjuk és kevés olajon üvegesre pároljuk. Megszórjuk pirospaprikával. Rádobjuk a csirkehúst (én le szoktam bőrözni), a felkockázott paradicsomot, paprikát, sózzuk, borsozzuk. Megkavargatjuk, pár percig pároljuk, majd felöntjük vízzel (majdnem lepje el).
  • A húst félpuhára főzzük, majd ráhalmozzuk a vékony csíkokra szelt káposztát. A káposztát beborítjuk a hámozott és cikkekre vágott almával, sózzuk, megszórjuk az aprított kaporral.
  • Ha szükséges öntük még vizet alá és készre főzzük.
  • Tálaláskor tejföllel kínáljuk.

Akármikor felér egy jó töltött káposztával!

Még nem volt időm bejegyzést írni a dévai eseményekről, most röviden csak ennyit: voltunk, főztünk, győztünk. Remek embereket ismertem meg, szuper volt a hangulat és minden isteni jó volt:)
Részletek később, de Alíznál már olvasható a teljes sztori.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet. Igen guszta étel

Gál Edith írta...

Nagyon guszta, Edó!!!
Örülök, hogy izlik nektek :)