2010. április 21., szerda

Sajtos krokett


Az úgy volt, hogy a grillcsirkét előkészitettem ebédre, mert férjem beajánlotta, hogy ő majd elintézi :) Gondoltam ha a csirke-ügy megoldódott, akkor keszitek en is valami kisérőt mellé. A krumplit már előző este lefőztem a krokettekhez, hogy majd másnap kisütöm. Aztán úgy alakult, hogy ebédfőzés helyett mégis inkább az alvást választottam :)) igy az én aranyos és drága férjem még a kroketteket is kénytelen volt kisütni...:P kéretik nem megkövezni ezért engem :)) Végül mire a gyerekekkel kialudtuk magunkat, előállt azzal az ötlettel, hogy mi lenne, ha fognánk a kaját és kiülnénk vele az erdőbe ebédelni..Gyors salátakészités, csomagolás és nemsokára a fenyőfák közt eszegettük a grillcsirkét a golyókkal :) Szép idő volt, virágot is szedtünk.

Hozzávalók:
  •  40 dkg főtt krumpli (krumplipüré is jó)
  •  kb 0,5 dl tej
  •  3 tojás
  •  kevés liszt
  •  15 dkg sajt
  •  só, bors, zöldpetrezselyem
  •  zsemlemorzsa
  •  olaj a sütéshez
Elkeszítés:
  • A főtt krumplit áttörjük vagy lereszeljük. Hozzáadjuk a tejet, tojásokat, reszelt sajtot és lisztet, hogy ne legyen túl lágy a massza. 
  • Sóval, borssal, apróra vágott zöldpetrezselyemmel fűszerezzük és összegyúrjuk. 
  • A masszábol kis gombócokat formálunk, kevés zsemlemorzsába forgatjuk, majd forró, bő olajban pirosra sütjuk.
  • Hogy változatosabb legyen, egy részét hempergessük tökmagba, úgy süssük ki.


Egyszerű, gyorsan elkészülő előétel, akár sültek mellé is kitűnő kisőrő lehet. Nemcsak melegen, de hidegen is nagyon finom. A krumplit előző nap is megfőzhetjük, de felhasználhatunk maradék krumplipürét is.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Hihetetlenül guszta. Nagyon finom lehet. El is mentem

Andi írta...

Vár Nálam valami...:-)