2010. március 16., kedd

Tojásleves


A vilag legegyszerubb, leggyorsabb levese. Ahhoz kepest mennyire egyszeru, nagyon finom, legalabbis en nagyon szeretem, a gyerekek is halistennek. Sokfelekeppen hallottam mar kesziteni, de en mindig gy szoktam, mi igy szeretjuk.

Hozzavalok:

  • 3-4 nagy cikk fokhagyma
  • keves olaj
  • 2-3 baberlevel
  • 1 ek. liszt (teljeskiorlesut hasznaltam)
  • 1 ek. pirospaprika
  • 1,5 l viz
  • 1-2 marek rizs
  • 5 tojas
  • so, vegeta
  • fel citrom leve (vagy izles szerint ecet)
Elkeszites:
  1. A fokhagymakat meghamozom, kessel szetlapitom, keves olajon kisse megpiritom. Hozzakavarom a lisztet, majd a tuzrol leveve a paprikat is.
  2. Felontom vizzel, sozom, vegetazom, beledobom a baberlapikat es a rizst.
  3. Kozben a tojasokbol sima omlettet keszitek, felkockazom.
  4. Amikor a rizs megfott, hozzaadom a tojaskockakat es citromlevel savanyitom.
Utana elkel valami kiadosabb masodik :)

5 megjegyzés:

christaylor írta...

Húha, a tojásleves az én rémálmom, mert soha nem szerettem! Csak két dolgot nem eszem meg, de ez az egyik azok közül!
És pont amiatt, hogy gyerekkoromban mindenhol ecetesen-savanyúan készítették el.Brrrr!
Szerinted, ha elhagyom belőle a citromlevet/ecetet, akkor sincs baj?Mert amúgy elkészíteném, mert a tiéd is igen jól néz ki.

Edó írta...

:)))) igen,sok mindennel vagyunk igy,gyerekkori remalmok:P
Ha nem savanyitod akkor is nagyon finom lesz,mert amugy is savanykas lesz kisse.En meg talalaskor is csepegtetek bele,de ferjem sem szereti savanyun.

Belly írta...

Én meg pont így imádom.Senki nem ette sehol.se a suliban,se otthon.Sanyarú gyerekkorom volt na:-)))))))))))))

Edó írta...

Belly,en is pont igy imadom,viszont gyerekkoromban sosem ettem:)

Ottis írta...

Érdekes, én a tojáslevesben a tojást egészben teszem bele, beleütöm magyarul.Igy még soha nem ettem, csak a salátalevesbe teszem rántottaként. A héten éppen azt főztem .-)