2010. február 14., vasárnap

Hamburger



Hamburgert mar keszitettem regen is, de akkor keszen vett huspogacsa kerult bele, ami egyaltalan nem izlett, egyenesen ehetetlen volt. Most elhataroztam, ha mar a zsemlet is en keszitem hozza (mert a bolti nalam kizart), akkor a hust is olyanra keszitem,ahogy nekem tetszik. Mindenefele mu dolgok nelkul.
Es mivel a hambureger nem csak egyszeru zsemle hussal, ezert kutakodtam kicsit hamburgerszosz utan. Wise Ladynel megtalaltam a tokeletes szosz receptjet.
A puha, friss hamburegerzsemlekkel, a sajat izesitesu husival, meg ezzel a mennyei szosszal tokeletes hamburgert sikerult keszitenem. Olyant, amilyent meg a Mekiben sem ettem. Vendegeink voltak, nem tudtak betelni vele.

Hozzavalok:


A zsemlekhez: itt


A huspogacsahoz:
  • 60 dkg daralt hus (nekem diszno)
  • 1 tojas
  • 1 kis fej voroshagyma aprora vagva
  • 1 ek mustar
  • 1 ek ketchup
  • 1 marek aprora vagott petrezselyemzold
  • so, bors
A hamburgerszoszhoz:
  • 250 ml majonez
  • 100 ml ketchup
  • 3 nagyobb csemegeuborka
  • fel fej vagott hagyma
  • 1 tk mez
  • fel tk ecet
  • so, bors
Elkeszites:
  1. A huspogacsahoz valokat kezzel osszegyurtam, gombocokat formaztam belole, majd szetlapitottam. A zsemlenel nagyobbak legyenek, mert sules kozben kisse osszezsugorodnak. Keves olajon pirosra sutottem.
  2. A szoszhoz mindent a robotgepembe dobtam (az apritokest tettem bele), osszeaprittattam.
  3. A zsemleket ketfele vagtam, az aljaukat megkentem a szosszal. Rahelyeztem a meleg husikat, ezekre egy-egy vekony szelet sajtot, friss uborkat, paradicsomot.
A salatat en melle talaltam, de a hus ala is lehet tenni.
Isteni, nagyon sokszor fogom kesziteni. Az igaz, hogy nem egy fogyokuras etel, de legalabb hazilag keszitett.

4 megjegyzés:

sedith írta...

Nagyon jól néz ki, Ed, végül mégiscsak elkészítetted! Hidd el, a zsemle a hússal, illetve salátával + szósszal nem hízlaló, ha csak magában eszed. A krumplival mellette viszont igen. No, de ennyi baj legyen. A te alakoddal és főleg életmódoddal meg amúgysem kell tartanod a hízástól!:)

Edó írta...

Jaj,azt te csak hiszed,hogy nem kell felnem a hizastol!:)Kb ket honapja nem figyelek arra,hogy mit mivel es mikor eszem,maris 5 kilot hiztam!De eleg ha csak egy hetig tomom magam (es mellette rendszeresen edzem!) es mar latszik rajtam!Sajnos nagyon hizekony vagyok..Asszem az agyamra ment mar ez a hosszas tel,mert semihez nincskedvem rendesen.

Mónika írta...

Nagyon szeretjük a házi hamburgert, én worchester szószt is rakok a húshoz.Guszta a tied!:))

Kiskukta írta...

Néz át hozzám, vár egy meglepetés!