2009. december 21., hétfő

Zserbogomboc



Egyik legkedvencebb sutemenyunk a zserbo. Mivel ez kicsit munkasabb lett volna, en megkevesebb munkat terveztem most, unnepek elott, a zserbogomboc kapora jott. Regota szemeztem vele. Minimalis munkaval es idovel igazan zserboizu bonbonokat sikerult keszitenem. Meg kell hogy mondjam, az elmult idok legnagyobb sikerenek konyvelhetem el.
Puha, lagy, mennyei izu gombocok keszultek, es latvanyra sem utolsó.
Hozzavalok:

  • 15 dkg aszalt sargabarack (nalam 20 dkg)
  • 15 dkg daralt dio (ez is 20 dkg)
  • 2 ek rum (vagy kevesenn rumaroma)
  • 1 ek viz
  • 1 ek sargabaracklekvar (nekem 2 ek hazi)
  • fel tk. rumaroma
  • a bevonathoz: 15 dkg bevono csokolade (etcsoki es finom fajta legyen), 1 ek olaj
Elkeszitese:
  1. A barackot a vizzel es rumaromaval meglocsoltam, par orara hagytam puhulni.
  2. Blenderrel (vagy barmilyen keses apritoval) darabosabbra vagattam.
  3. Hozzakavartam a tobbi hozzavalot, osszegyurtam, majd hutoszekrenybe tettem dermedni (nem kell sok idore).
  4. A csokoladet az olajjal goz felett megolvasztottam folyosra.
  5. A masszabol apro gombocokat gombolyitettem, mindenikbe egy fogpiszkalot szurtam es egy kicsit visszatettem a hutobe kemenyedni par percre.
  6. Minden gombocot a csokiba martottam, majd egy ures kartonba szurkodtam a fogpiszkaloval(lehet hungarocellbe vagy barmibe amibe megall).
  7. Felere aprora tort pisztaciat szortam, masik felere apro gyongyoket, majd huvos helyre tettem dermedni.
  8. A gombocokat ovatosana lehuztam a fogpiszkalorol es kis papirkosarkakba tettem.

Kovetkezoben rogton dupla adagot keszitek, mert felet megettuk kostolonak:)) Ez is olyan, amit csukott szemmel erdemes enni :)
Ha csokizas kozben a gombocok ellagyulnanak, meg be lehet tenni par percre hutobe, hogy a fogpiszkalokrol ne csusszanak le.
Kezdok is batran probalkozhatnak, nem nagy ordongosseg.

Recept innen.

3 megjegyzés:

Viki írta...

Nem, nem, nem és nem akaaaaarooooommmmm :)))) vagy mégis ???!!!
Nagyon gusztusosak és tényleg milyen egyszerü elkésziteni. Lehet, hogy már csak szilveszterre készül el, de biztos akkor, amikor senki sem lesz itthon:) Edó, gratulálok. Futok is aludni, mert megkordult a gyomrom, de egyet se vettem el, mert, mert, mert,.... de igazán csak azért, mert éjjel már nem illik édességet fogyasztani :)

szepyke írta...

Hu, már annyit hallottam róla, lehet, hogy beveszem a készítendők közé...:)))

Edó írta...

Viki,tenyleg egyszeru elkesziteni,de annal finomabb.Szilveszterre mindenkepp keszitsd el.Aztan jol dugd el,kulonben mind felfalod egyszerre:)


Szepy,neked is ideje elkesziteni!