2009. december 2., szerda

Porehagyma kremleves



Ez egy igazan nagyon finom leves lett, azt hiszem a hazi etelizesito miatt, amit Aliztol kaptam. Meg ferjem is szova tette, hogy mennyire finom. 3 tanyerral evett meg belole egymas utan :)) nagy szo.

Hozzavalok:

  • 3 szal porehagyma (nagy darabok)
  • 1 jo nagy darab krumpli
  • 3 nagy cikk fokhagyma
  • 1 ek vaj + 1 ek olivaolaj
  • zoldsegalaple v. zoldsegleveskocka
  • hazi etelizesito 
  • so, bors, szerecsendio
  • 1 kis doboz joghurt
Elkeszites:
  1. A porekat es fokhagymat karikakra vagtam, kicsit megpiritottam a vajon es olajon, ontottem ra keves vizet, soztam, borsoztam, paroltam egy keveset.
  2. Hozzaadtam a kockara vagott krumplit, felontottem vizzel, beledobtam a leveskockakat.
  3. Amikor megfottek a zoldsegek levettem a tuzrol es botmixerrel puresitettem.
  4. Visszaraktam a tuzre, hozzaadtam a joghurtot (elotte tettem bele keves feherborsot), simara kavartam, izesitettem szerecsendioval es 1 ek hazi vegetaval, felforraltam es kesz.
Ha nem lenne eleg suru, a joghurtba lehet egy keves lisztet kavarni.
Grissinivel es rozskenyerrek ettuk, ami igazabol nem is kenyer, inkabb preselt tomeny rozs, eleg szelsoseges izzel es allaggal.

6 megjegyzés:

szepyke írta...

Tényleg szuper lehet! Grissinivel, az olyan, mintha egy nagyobb ropival ennéd!:)))

Edó írta...

Jaja:)

Eva írta...

...hogy te miket tudsz! ;-)
Biztos finom lett, megennem en is!

Edó írta...

Szia Nover:) Finom hat, melyik kremleves nem az?De ez kulonosen finom volt,Elod nem gyozte enni:)

Jutka írta...

Szia, először is gratulálok a blogodhoz. Láttalak a képen, hogy találkoztál Ottiékkal és csak ma esett le, hogy a fodrászatba összefutottunk, nem tudtam, hogy te is blogolsz
szép napot, üdv. Jutka.

Edó írta...

Szia Jutka,koszonom:)Nem emlekszem rad a fodrasznal...En is gratullaok a blogodhoz,szep napot!:)