2009. november 9., hétfő

Spanyol brios (Ensaimadas)



Valamilyen kalacsot terveztem, de Bezsa fellelkesitett brios ugyben, igy koruljartam kicsit a temat. Jade-nel lattam meg a spanyol briost, nagyon megtetszett es nagyon szepen irt rola, erre esett a valasztasom. Latom sokan megsutottek mar es mindenki nagyon dicseri.
Meg kell hogy mondjam, nem bantam meg, nekem jobban bejott mint egy kalacs, sot, azt hiszem ez a legfinomabb, legpuhabb edes keltteszta amit eddig keszitettem. Ezzel mar csak anyosom dios darazsfeszke szallhat versenybe :)
Felet fahejasan keszitettem, felet siman hagytam.

Hozzavalok:

  • 2-2,3 dl tej
  • 2 tojas (en csak egyet tettem, annyi volt)
  • 1/2 tk so
  • 7 dkg cukor
  • 2 ek olivaolaj
  • 1 tk vaniliakivonat (eredetileg nem kell)
  • 50 dkg jo minosegu feherliszt (vagy 3/4 retesliszt+1/4 finomliszt)
  • 4 dkg friss eleszto
  • keneshez: 15 dkg vaj ,fahejashoz meg keves cukor+fahej

Elkeszites:

  1. A tesztahoz valokbol a kenyersuto 20 perc alatt lagyabb tesztat dagaszt, majd kiakpcsolom es duplajara kelesztem (1,5 ora kellett).
  2. A megkelt tesztat 10 egyenlo darabra osztom, es mindeniket gombolyure formazom.
  3. Egyenkent ovalisra nyujtom, megkenem olvasztott vajjal (a fehajas valtozathoz a vajra fahejas cukrot szortam), majd feltekertem mint a bejglit.
  4. A recept szerint 10 percig igy kell pihentetni, en nem hagytam, mert mire a 10.-ket felcsavartam, addigra az elso mar legalabb 15-20 percet pihent:)
  5. Egyenket csigaformaban feltekertem, itt pontosabban le van irva a formazas. A teszeta veget lelapitottam, hogy be tudjam turni a brios ala.
  6. A brisosokat duplara kelesztettem, 40 perc kellett.
  7. Lekentem a maradek olvasztott vajjal es 180 fokon sutottem 17 percig.


Sajnos nem birtuk kivarni, meg eleg forron ettuk, egyszeruen isteniek lettek, bar idoigenyes, mindenkinek ajanlom! Legkozelebb mas toltelekkel is keszitek es rogton dupla adagban ;)

6 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Én is múlt pénteken készítettem el, nálunk is nagyon bejött, tényleg nagyon fincsi!

Jade írta...

Gyonyoruen megformaztad, gratulalok! En is ugy vagyok vele, hogy az eddig kiprobalt legjobb kalacstesztanak tartom. Keszitettem mar csigat is, kalacsot is belole, nagyon finom volt! Szivbol orulok, hogy izlett!

Edó írta...

Judith,en koszonom a receptet:)Mar torom a fejem hogy mit keszitek meg ebbol a tesztabol,az biztos,ezutan ezt a receptet veszem.Ma reggel is isteni puhak es finomak!!!

Vali írta...

Szia!
Ugye megmondtam, hogy nagyon finom. Az unokám is imádja. Diósan is csináltam, mert nagy dió imádó. Diós-briós név meg igencsak tetszett neki.
Ügyes vagy, de én ezt mindig tudtam.

Jade írta...

Javaslom - ha szabad - a kremsajtos csigat belole! En mar 3x is keszitettem ezt, annyira izlett. A toltelek recept ott lesz a kelt tesztak cimszo alatt.

Edó írta...

Bezsa,en meg csalodott vagyok,nem nagyon ettek belole a gyerekek:( de ha meg ezt sem eszik,konyorgom...azert meg lesz sokszor,es koszi hogy javasoltad tenyleg:)

Judith,kedves vagy nagyon,mar nezem is,csak ajanlgass meg nekem:)