2009. november 1., vasárnap

Scali kenyer



Nagyon regen ki akartam mar probalni a scalit, most eljott az ideje, ugyanis meg mindig nem keszitettem oregtesztat, hogy a megszokott mindennapit sussem. A recept Limara oldalarol szarmazik.

Hozzavalok:

Gyorskovaszhoz:
  • 14 dkg feher kenyerliszt
  • 80 ml hideg viz
  • csipet szaritott eleszto
A tesztahoz:
  • 160 ml viz
  • 2 ek. tej
  • 2 ek. olaj
  • 1 es 1/4-ed tk. so
  • csipet aszkorbin (vagy 1 ek. ecet)
  • 28 dkg keneyrliszt
  • 2 tk szaritott eleszto
Keneshez:
  • 1 tojas
  • 5 dkg szezammag
Elkeszites:
  1. A kovaszhoz valokat elozo este osszegyurtam, letakarva pihent masnapig.
  2. Masnap a kovaszt az osszes tobbi hozzavaloval a kenyersutobe pakoltam, megdagasztotta, kikapcsolt gepben duplajara kelesztettem.
  3. A megkelt tesztat 3 egyforma reszre osztottam, gombolyitettem es 10 percig pihentettem.
  4. A gombocokbol rudakat sodortam, megkentem oket a felvert tojassal, majd szezammagba forgattam es osszefontam.
  5. Kalacsformaba tettem es hagytam ismet duplajara kelni.
  6. 200 fokos sutoben 35 percig sutottem.
A sok szezammagtol nagyon jo izu kenyerke, konnyu belzetu, ajanlom mindenkinek!

4 megjegyzés:

Eva írta...

jaj, ugy megkivantam, kell en is süssek!... ugy-e milyen fincsi?

Edó írta...

Finom hat,de probald ki a szendvicskenyeret is foltetlen,az is nagyon finom s meg egyszerubb.Puszika!

Eva írta...

mindenfelekepp kiprobalom, csak epp legyen idöm!

Limara írta...

Nagyon szép lett! :)