2009. november 17., kedd

Granatalmas charlotte




Eddig sosem ettem meg granatalmat, de regota vagyodom utana. Most eljott az ideje es vettem.
Felbontottam, gyonyoru latvany fogadott, tuzpiros, ledus magok, feher koponyegben.
Megkostoltam, es hat oszinten szolva, ez a legfinomabb gyumolcs amit eletemben ettem.
A granatalma, vagyis Aphrodite gyumolcse, a szerelem, termekenyseg, boseg jelkepe, raadasul a legjobb antioxidans gyumolcsunk, ezert a daganatos betegsegek megelozeseben is nagyon hasznos. Csokkenti a rossz koleszterinszintet a verben.

Elos szamu kedvencemme avanzsalt, de ugy nez ki nemcsak nekem,hanem a csaladnak is nagyon bejott.
Latvanyra, izre egy tokeletes, izgalmas gyumolcs.
Nem mondom, hogy nem lenne maceras a magokat kiszedni belole, de megeri. Rengeteg magja van,
igaz fele mar feluton elfogyott :) Ize a ribizliere hasonlit, csak nem annyira savanyu.

Piskotatekercset regen keszitettem mar, ketszer egymas utan, mindketto kuka lett, de most
kiprobaltam a Moha-felet, tokeletes es nagyon finom!

Hozzavalok:

Piskotatekercshez:
  • 6 tojas
  • 6 ek cukor
  • 1 dl olaj
  • 2 ek rum (nekem 1 ampulla aroma)
  • 7 ek liszt
  • lekvar a keneshez (szilvadzsemet hasznaltam)
Kremhez:
  • 25 dkg hazi kremsajt (vagy mascarpone)
  • 150 ml natur joghurt
  • 2 tojas
  • 4-5 ek cukor
  • 1 tasak zselatinpor (10g)
  • granatalma magok

Elkeszites:


  1. A piskotahoz a tojasokat a cukorral nagyon habosra vertem (mixerrel legalabb 5 perc),hozzaadtam az olajat, rumot, lisztet.
  2. Sutopapiros tepsin (nagy tepsi) sutottem 13 percig, 180 fokon.
  3. Tiszta konyharuhara boritottam, lehuztam a sutopapirt, rogton megkentem szilvalekvarral, felcsavartam. Megvartam amig kihul, utana szeletekre vagtam.
  4. Egy kapcsos tortaformat kibeleltem foliaval, az aljat es az oldalat kiraktam a piskotaszeletekkel.
  5. A kremhez a tojassargakat a cukorral kikavartam, hozzaadtam a kremsajtot es villaval jol kikavartam.
  6. A feherjeket par csepp ecettel kemenyre vertem, hozzaforgattam a kremsajthoz.
  7. A zselatint a joghurthoz kevertem, lassu tuzon felforrositottam, de forralni nem szabad!Langyosan a sajtos masszahoz kavartam a granatalma magokkal egyutt, majd a tortaformaba ontottem.
  8. Par ora mulva amikor megszilardult (hutoben), diszitettem.


Nagyon-nagyon finom, nem tul edes, tokeletes desszert.



6 megjegyzés:

szepyke írta...

Állítólag nem ez a legerősebb, hanem valamelyik bogyós, amit a szemekre is adnak, mármint, a szemek karbantartására, a neve nem jut eszembe. Nagyon szép lett az oldalad!
:)

Edó írta...

Szepy,nem tudom melyikre gondolsz,ha megtudod ird meg.Ugy tudom ez az egyik legjobb antioxidans gyumiben.
KOszi:) epp most jartam en is nalad!

szepyke írta...

A kolleganőm szedi a szemeire, és persze a leírásokban azt írják, hogy az a legerősebb antioxidáns. Pedig úgy tudtam, hogy a gránátalma a legerősebb. De azt tudtad, hogy a tiszta csokoládé tényleg a legerősebb? Persze, ezt is csak olvastam valahol...:)

Ottis írta...

Nahát, hogy én a héten éppen a gránátalmával szemeztem, mert karácsonyra szeretnék valamit készíetni gránátalmával :-)SZÉP LETT NAGYON!

Edó írta...

Foltetlen vegyel,nagyon finom es mutatos is,gyakran fogok venni.

Moha írta...

Edó ez gyönyörű lett! A rum a tészta lazításához kell,az aroma helyette erre nem jó! nyugodtan tehetsz bele, mert az alkohol elpárolog sütés közben belőle.