2009. november 24., kedd

Csirke zoldsegekkel romai talban




Nagyon regen tortent mar, hogy romai talban keszitettem ebedet.
Most elokerult es kedvet kaptam hozza, hiszen az etel ami benne keszul nagyon finom es alig van vele munka.
Azert is praktikus, mert a husival egyszerre meglesz a koret, azt pedig barhogy lehet varialni.
Nem szukseges zsiradek hozzaadasa, es mivel az etel parolodik, nem vesznek el az ertekes tapanyagok, aromaja  sem parolog el.
Szoval, abszolut nekem valo:))  Eloszeretettel ajanlom minden haziasszonynak, akinek van hasznalja, akinek meg nincs, foltetlen szerezzen be egyet!

Viszont ket fontos szabalyt mindenkepp be kell tartani a romai tallal kapcsolatban:

1. Hasznalat elott legalabb egy orara hideg vizbe kell aztatni, hogy az ettol keletkezett goztol elkeszuljon az etelunk.
2. Hideg sutobe ajanlott tenni, kulonben megeshet, hogy a cserepedeny megreped.


Hozzavalok (amiket most en hasznaltam, nagy a talam):

  • csirkecomb es mell (kb 4-4db)
  • 3 fej hagyma
  • 4 nagy cikk fokhagyma
  • 2 szeletke zellergyoker
  • 6-7 kicsi sargarepa
  • 2 alma
  • 1 piros kaliforniai paprika
  • kb 1 kg krumpli
  • 1 narancs
  • so, feherbors, rozmaring
  • vegeta
Es persze lehet ep csirket is, meg barmilyen zoldseget amit szeretunk, vagy ami otthon van.



Elkeszites:
  1. A krumplit hejaban enyhen sos vizben elofozom (ha ep csirket keszitunk, ez nem szukseges, mert akkor a hussal egyutt megkeszul).
  2. A huskat bedorzsolom soval es borssal.
  3. Elokeszitem a zoldsegeket: megpucolom es tetszes szerint darabolom (en csikokra, cikkekre vagtam mindent).
  4. A felig megfott krumplit meghamozom, nagyobb cikkekre vagom es a zoldsegekkel (legalol rakok hagymat) lerakom a tal aljara , ontok ra keves olivaolajat es mindet sozom, borsozom es megszorom vegetaval.
  5. Rafektetem a husikat, tetejukre rakok meg hagymat es fokhagymat, kirakom narancsszeletekkel, radobom a rozmaringagakat.
  6. 40 percig lefedve, majd 15-20 percig fodetlen keszult 200 fokon.






Feketereteksalatat keszitettem melle: a meghamozott, felszeletelt retket keves olivaolajjal es par csepp balzsamecettel izesitettem.
Pompas, kiralyi lakoma volt! :))

2 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Nekem is van de én is rikán veszem elő, pedig szeretek benne sütni én is, jó hogy eszembe jútattad!

Névtelen írta...

Nice post and this mail helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.