2009. október 11., vasárnap

Répatorta



Marciusban, Riciskem 2 eves szulinapjara keszitettem eloszor repatortat, nagyon megkedveltem, nagyon finom, kulonleges izvilagu torta.

Bar azota sokat terevztem, hogy ismet elkeszitem, csak most kerult ra sor ismet. Ezuttal sogornomnek szulinapjara. Komoly segitsegem volt a kislanyom, aki vegig mellettem allt es husegesen segitett.

Hozzavalok:


Tesztahoz:

  • 2 tojas
  • 1 pohar cukor
  • 3/4 pohar olaj
  • 3/4 pohar repapure
  • 2 marek durvara vagott dio
  • 3/4 pohar kokuszreszelek
  • 1/2 pohar durvara vagott, lecsopogtett ananasz
  • 1 ek vaniliakivonat
  • 1,5 pohar liszt
  • 1/2 tk so
  • 1/2 ek szodabikarbona
  • 1/2 tk fahej

Kremhez:

400 gr hazi kremsajt ( 1 nap alatt csopogtettem ki, nem hutoben)
3 ek porcukor
1 csomag bourbon vaniliascukor
1/4 citrom leve
Elkeszites:
  1. Kb. 7-8 kozepes repat megfozok es botmixerrel puresitem.
  2. A teszta hozzavaloit kikavarom, eloszor a tojast a cukorral jo habosra, bele az olaj, repapure, dio, kokuszreszelek, ananasz, vaniliakivonat.
  3. A lisztet osszekavarom a soval, szodabikarbonaval, fahejjal es a masszahoz adom.
  4. Egy kapcsos tortaformat kivajazok, megszorom zsemlemorzsaval, beleontom a masszat es 180 fokon kb 45 percig sutom (tuproba).
  5. A kremhez valokat csomomentesre kavarom, a tortat kettevagom es megkenem a krem felevel. A masik felevel a tetejet kenem meg.
  6. Marcipanbol repakat formazok, azzal diszitem. (most csak sarga marci volt, igy ez "sarga"repa torta lett:))

Bar sokan nem tudtak elkepzelni milyen lehet a repatorta, de most meggyozodtek, hogy nagyon finom.

6 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Én soha nem készítettem még répatortát, de tervbe van. Jól néz ki a tied, lehet majd z alapján készítem, csak kihagyom az ananászt, mert így sajna nem enné meg a nagylányom.

Edó írta...

Noemi,amugy az ananasz az alap repatortaban nem is szerepel,ha kihagyod ugyanolyan fincsi lesz szerintem.

Mónika írta...

Gondolom fincsi lehet, az enyéim ódzkodnak tőle.

Vali írta...

A répa tortát mi is szeretjük. Régen volt már. Épp ideje lesz újból megcsinálnom.
Biztos finom volt.

Alíz, Erdélyből írta...

Edó, ismered a viccet a nyuszikával, mikor bement a patikába és megkérdezte: mujok tojta van? :)))) Egyébként nézz be hozzám, vár egy kérdés.:)

Jutka írta...

+ Kérdés, hol szoktad venni a marcipánt?