2009. október 4., vasárnap

Fuszeres-reszeges csirkemell jazminrizzsel


Ezt az etelt eleg gyakran keszitem, az elokeszitese kicsit tobb ido, de nagyon hamar elkeszul. Sok benne az ertekes tapanyag, izre nagyon finom, kulonleges.

Hozzavalok:
  • 0,5 kg csirkemell (csont nelkul)
  • kb 25 dkg bio barna jazminrizs
  • 2 kisebb paradicsom
  • 2 kisebb zoldpaprika
  • 8 db nagyon kicsi zsenge sargarepa
  • 1 fej hagyma (amikor van zoldhagymaval szoktam)
  • 3 cikk fokhagyma
  • 1 dl vorosbor
  • keves olaj
  • 1 ek vaj
  • leveskocka v vegeta
  • so, bors, fuszerpaprika
Elkeszites:
  1. Eloszor a rizst keszitem el, mert a barnarizs haromszor annyi idot fo mint a feher.
  2. A vajon kicsit megpiritom, felengedem haromszor annyi vizzel, teszek bele leveskockat es kb 45 perc alatt puhara parolom mersekelt tuzon.
  3. A csirkemellet vekony csikokra vagom, megszorom a fuszerpaprikaval, borssal, kezzel jol "atmasszirozom-simogatom" es allni hagyom amig elokeszitem a zoldsegeket.
  4. A repat, paprikat, hagymat vekony csikokra (julienre), a paradicsomot negyed szeletekre, a fokhagymat nagyon aprora vagom.
  5. Serpenyoben olajat hevitek, radobom a hust, sozom es feheredesig sutom. Ekkor hozzaadom a zoldsegeket es kb 10 percig eros langom egyutt sutom.
  6. Hozzaontom a vorosbort, es lassu tuzon meg kb 5 percig parolom. Ha kell, utanaizesitem.


Koret nelkul is megallja a helyet, barnarizzsel viszont meg ertekesebb, taplalobb etelt nyerunk.

2 megjegyzés:

Mónika írta...

Tényleg jól néz ki!:))

Edó írta...

Koszi Monika!Es nem is egy bonyolult etel,de annal finomabb:)