2009. szeptember 21., hétfő

Vorosbolygo torta


Az en ferjemnek ma szuletesnapja van, bizony. Miutan atadtuk az ajandekait, lanykam mar turelmetlenkedett a tortat illetoen (bar nem tudta, hogy keszitettem).
Kerdem tole :"Dehat Malackam, vettel-e apanak tortat?"
Mire o felhaborodva:" Hat!!! Nem en vagyok a neni!!"
"S akkor, milyen tortat eszunk?"
Erre azt mondja: "Hat, te vedd ele, nem en vagyok anya!"

Es akkor meggyujtottuk a gyertyakat az asztalon, es jott a torta. Persze, hat anya sutott:)

Hozzavalok:

Piskota :
  • 4 tojas
  • 25 dkg liszt
  • 18 dkg cukor
  • 1 dl olaj
  • 1 dl viz
  • 1 csomag sutopor
  • csipet so
  • 2 marek durvara vagott dio
Krem :
  • 500 ml tejszin
  • 6 db Mars csoki
  • 2 tasak habfixalo
  • 1 tasak bourbon vaniliascuki
Tetejere :
  • 5 db mini Mars csoki
  • ep dio
Eloszor is, a tejszint egy edenyben felforraltam, beledobtam a csokikat es kavargatva felolvasztottam.
A masszat egy ejszakara a hutobe tettem.
Masnap:
  1. Egy kapcsos tortaforma aljat kibeleltem sutopapirral, a sutot bekapcsoltam 180 fokra.
  2. A szokasos modon elkeszitettem a piskotat: a tojassargakat a cukorral jo habosra, levegosre kavartam.
  3. Hozzacsurgattam lassan az olajat, majd a vizet, kikavartam. Beledobtam a diodarabkakat.
  4. A lisztet elkevertem a sutoporral es ezt is hozzakavartam.
  5. A tojasfeherjeket csipet soval kemeny habba vertem es fakanallal ovatosan a masszaba forgattam.
  6. A tortaformaba ontottem es kb 35 percig sutottem. Kikapcsoltam a sutot, par percig a lerben hagytam a piskotat, majd kivettem. Miutan kihult lekapcsoltam rola a format.
  7. A kremet kivettem a hutobol, beletettem a habfixalokat es vaniliascukit, kemeny habba vertem.
Osszeallitas :

A tortat harom egyenlo reszre vagtam, a kremmel betoltottem es kivul is ezzel kentem meg.
A mini csokikat atlosan ketfele vagtam, a krembol rozsakat nyomtam a torta tetejere es mindenikre egy-egy fel csokit tettem, kozepere egy fel diot. Masnapig ment a hutobe.

Nekunk tul edes az ilyen jellegu torta, kicsit cukraszdai feeling-je lett, de szivem-lelkem beleadtam, mert nagyon szeretem az en ferjecskemet, mert egy rendkivuli ember, ferj, csaladapa!

Boldog Szuletesnapot! :)

4 megjegyzés:

Mónika írta...

Boldog szülinapot a párodnak! :))
Gyönyörű a torta!
Edókám! Felétek lehet kapni olyasféle mázas cserépfazekat, amiben Limara főzte minap töltött káposztát? Vajon mibe kerül? Itthon a Laci bácsi féle 15 ezer. Egy vagyon.

Edó írta...

Szia Monika,koszonjuk szepen a jokivansagot!
Igen,ugyanolyan cserepfazekat lehet kapni,akartam is venni a nyaron,mert nagyon olcso volt,egy csomot arultak varosnapokon.Nem tudom kulonben hol lehet venni,de utanajarok ha erdekel.

Alíz, Erdélyből írta...

Isten éltesse a párodat és az aranyszájú lányodat! Jót mulattam a frappáns megjegyzésén, gyanítom, hogy még óvódáskorú (a szöveg szerint). Ilyenkor a legaranyosabbak... S aztán, faxon, csatolt fájlban, bárhogy, de jól esett volna egy ilyen szelet torta... :))

Edó írta...

Alizkam,4 eves a lanykam,olyanokat mondd...:)Ne izgulj,annyira nem volt finom a torta.Legalabbis szerintem,masoknak izlett..
KOszi a jokivansagot!